اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از نیروگاه سیکل گازی حافظ شیراز

ایران رتبه چهارم تولید برق دنیا را کسب کرد

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو گفت: با افزوده شدن ظرفیت برق تولیدی نیروگاه گازی حافظ شیراز به ظرفیت کشور، رتبه چهارم تولید برق دنیا به ایران می‌رسد.

ایران رتبه چهارم تولید برق دنیا را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجید نامجو بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از نیروگاه گازی حافظ شیراز اظهار داشت: ایران در حال حاضر رتبه نخست ارتباط الکتریکی با کشورهای منطقه است و تبادل برقی آن به 10 میلیارد کیلووات ‌ساعت می‌رسد.

وی ادامه داد: صنعت برق اکنون در 20 کشور دنیا در حال فعالیت است و توانسته در رقابت با کشورهای بزرگ قراردادهایی را به دست آورد به‌گونه‌ای که در حال حاضر 20 کشور از برق ایران استفاده می‌کنند.

نامجو تصریح کرد: وارد شدن سیکل ترکیبی و نیروگاه‌های هسته‌ای و همچنین افتتاح نیروگاه بزرگ یک‌هزار مگاواتی در نزدیکی تهران و همچنین انتقال برق از طریق روسیه توان صادراتی برق ایران را افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: تعداد مشترکان برق پیش از دولت نهم 19 میلیون بود که امروز به 28 میلیون رسیده است.

نامجو ابراز داشت: روستاهای بالای 20 خانوار کشور به طور کامل برق‌دار شدند و تا پایان دولت روستاهای بالای 10 خانوار نیز برق‌دار می‌شوند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تعداد روستاهای برق‌دار کشور در حال حاضر 54 هزار و 329 روستا است.

به گفته وی، ظرفیت برق فارس 4 هزار و 563 مگاوات است که یک‌هزار و 103 مگاوات مصرف آن نسبت به مقداری که قابلیت صادر شدن دارد ناچیز است.

وی تصریح کرد: نیروگاه سیکل گازی حافظ که امروز به بهره‌برداری رسید در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار بود.

نامجو در ادامه واگذاری حدود 65 درصد از تولید انرژی به بخش خصوصی را از ظرفیت‌های رو به توسعه کشور دانست و افزود: در آینده این ظرفیت باعث متحول شدن صنعت کشورمان می‌شود.

انتهای پیام/2448/ع40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول