اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

کتابخانه شهدای بندرعباس تخریب نمی‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: طبق توافقنامه با مسئولان نه تنها کتابخانه شهدای بندرعباس تخریب نمی‌شود بلکه فعالیت آن یک بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.

کتابخانه شهدای بندرعباس تخریب نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، منصور واعظی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته 2.5 جلد کتاب به ازای هر ایرانی در کشور مطالعه شد که هدف ما رسیدن این رقم به مطالعه 3.5 جلد کتاب به ازای هر ایرانی است و همچنین ایجاد 20 ایستگاه مطالعه در هرمزگان نیز از جمله برنامه‌های ما برای این استان است.

وی افزود: در ابتدای دولت نهم 38 باب کتابخانه عمومی نهادی در هرمزگان وجود داشت که این رقم در حال حاضر به 42 کتابخانه رسیده و به اضافه کتابخانه‌های مشارکتی 53 کتابخانه در هرمزگان وجود دارد.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به سند چشم انداز توسعه کتابخانه‌ها، بیان داشت: طبق این سند باید سرانه فضای کتابخانه‌ای در تمامی استان‌های کشور، هشت متر به ازای هر نفر باشد که در حال حاضر میانگین کشوری این سرانه بیش از دو متر است و سرانه برخی استان‌ها از شش متر بیشتر است.

واعظی همچنین از استخدام 950 کتابدار برای کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد و بیان داشت: تا کنون 15 هزار و 600 نفر برای آزمون استخدامی در کتابخانه‌ها ثبت نام کرده اند و در این دوره قصد داریم در کنار کتابدار، کارشناس کامپیوتر نیز در کتابخانه‌ها استخدام کنیم.

وی همچنین به مسئله کتابخانه شهدای بندرعباس اشاره کرد و اظهار داشت: کتابخانه‌ها به نوعی هویت یک شهر محسوب می‌شوند و کتابخانه شهدا نیز نخستین کتابخانه‌ای است که در بندرعباس احداث شده و یکی از کتابخانه‌های اصلی این شهر محسوب می‌شود و ما خواهان این هستیم که این کتابخانه بار دیگر فعال شده و از تخریب آن توسط شهرداری بندرعباس جلوگیری شود.

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت کتابخانه شهدای بندرعباس، عنوان کرد: طبق توافق صورت گرفته با مسئولان عالی رتبه استان هرمزگان این کتابخانه تخریب نمی‌شود و فعالیت آن بار دیگر آغاز خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بنده با تخریب هیچ کتابخانه‌ای در هیچ نقطه ای از کشور موافقت نخواهم کرد مگر اینکه در موارد بسیار معدود شرایط استثنایی برای یک کتابخانه وجود داشته باشد و کتابخانه شهدا نیز به عنوان نخستین کتابخانه بندرعباس، نوعی پیوند فرهنگی با این شهر دارد و تخریب یا تغییر کاربری آن تصمیم خوبی نبود و قرار شده تذکرات لازم برای فعالیت مجدد این کتابخانه به شهرداری بندرعباس داده شود.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص وضعیت کتابخانه‌ها در مناطق آزاد کیش و قشم نیز گفت: وضعیت سرانه کتابخانه‌ها در جزیره کیش به نسبت جمعیت این جزیره بسیار خوب است اما در جزایر قشم و هرمز در مجموع پنج کتابخانه وجود دارد که با راه اندازی کتابخانه در حال ساخت جزیره قشم که کتابخانه تخصصی خلیج فارس نیز در آن ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/88007/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول