اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست فرماندار بهشهر با خبرنگاران عنوان شد

افزایش اراضی منطقه اقتصادی بندر امیرآباد / تورهای گردشگری باید مجوز داشته باشند

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری بهشهر از افزایش اراضی منطقه اقتصادی بندر امیرآباد خبر داد.

افزایش اراضی منطقه اقتصادی بندر امیرآباد / تورهای گردشگری باید مجوز داشته باشند

به گزارش خبرنگار فارس از بهشهر، محمدتقی نورزاد صبح امروز در نخستین جلسه مطبوعاتی خود با خبرنگاران بهشهری به برخی از موضوعات مهم شهرستان پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به اهمیت حرفه خبرنگاری، گفت: اصحاب رسانه باید ارتباط خوبی با مردم و مسئولان داشته باشند تا به شناخت درستی از موضوعات برسند.

* امکانات، محدود؛ نیازها، نامحدود

نورزاد بیان داشت: باید شرایط کشور را هم در نظر بگیریم؛ امکانات ما محدود و نیازمندی‌های ما نامحدود است.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که باید اعتبارات تخصیصی را با در نظر گرفتن اولویت‌ها هزینه کنیم؛ گاهی نبود منابع مالی و کند شدن پروژه‌ها باعث انتقاد مردم و رسانه‌ها از دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

* مجوز نهایی ساخت پالایشگاه مازندران صادر شد

وی درباره ساخت پالایشگاه نفت مازندران در بهشهر، گفت: مجوز نهایی تاسیس این پالایشگاه صادر و قراردادهای مربوطه بسته شد.

وی افزود: 168 هکتار از اراضی قبلی به ساخت مجتمع‌های مسکونی و اداری و 30 هکتار فعلی هم به ساخت پالایشگاه اختصاص یافت.

* برگزاری انتخابات پر‌شور

سرپرست فرمانداری بهشهر با اشاره به اهمیت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دهمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، خاطرنشان کرد: همه باید به برگزاری انتخابات پرشور و وحدت‌آفرین کمک کنیم تا بار دیگر دشمنان مایوس شوند.

*دانشگاه علم و فناوری مازندران یک سرمایه است

نورزاد از ارتقای دانشگاه علم و صنعت به دانشگاه علم و فناوری مازندران به عنوان سرمایه‌ای بزرگ و فرصتی برای افزایش رشته‌های متناسب با منطقه یاد کرد.

* افزایش اراضی منطقه اقتصادی بندر امیرآباد

وی همچنین از توسعه اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از یک‌هزار و 60 هکتار به بیش از دو هزار هکتار خبر داد.

نورزاد افزود: ادامه ساخت مسیرهای مواصلاتی رستمکلا، زاغمرز و بهشهر به بندر امیرآباد با بودجه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در حال انجام است و با ساخت آن‌ها وضعیت راه‌های دسترسی به بندر قابل قبول خواهد شد.

سرپرست فرمانداری بهشهر، ادامه داد: البته بخشی از این راه‌ها نیاز به آزادسازی و توافق با مالکان دارند که در حال رایزنی هستیم.

* بیمه منازل را جدی بگیریم

نورزاد با اشاره به وقوع سیل بی‌سابقه در بهشهر و وارد آمدن خسارات زیادی به مناطق مسکونی، اظهار داشت: باید بحث بیمه منازل جدی گرفته شود، این موضوع برای خانواده‌هایی که در حاشیه رودخانه سکونت دارند یا منازلشان در بافت فرسوده قرار دارد، جدی‌تر است.

وی تصریح کرد: تصمیم بر این شد تا ابتدا یک هکتار زمین را برای ساخت مجتمع‌های مسکونی در نظر بگیریم سپس نسبت به آزادسازی واحد‌های مسکونی حاشیه رود‌خانه اقدام شود.

وی افزود: از 900 میلیون تومانی که به آزادسازی منازل حاشیه رود‌خانه‌های پرخطر اختصاص یافت؛ تاکنون 450 میلیون تومان را شهرداری بهشهر دریافت کرده و در حال رایزنی با مالکان است.

* شبکه فاضلاب پیلم‌کوتی 7 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

سرپرست فرمانداری بهشهر در ادامه سخنان خود گفت: ساخت و راه‌اندازی فاز نخست سیستم فاضلاب مجتمع‌های پیلم‌کوتی، نیاز به بودجه‌ای 7 میلیارد تومانی دارد که وزارت راه و شهرسازی قول داده نیمی از آن را تامین کند.

وی افزود: 168 واحد مسکونی در پیلم‌کوتی که سال‌ها قبل ساخته شده بود به همراه دو پروژه 870 و یک‌هزار واحدی نیاز به شبکه فاضلاب مطمئنی دارند.

* سالن ورزشی شهید هاشمی‌نژاد در حال تکمیل است

نورزاد همچنین با اشاره به گذشت 17 سال از آغاز عملیات ساخت سالن ورزشی شهید هاشمی‌نژاد، اظهار داشت: این سالن  که در مرکز شهر واقع شده در یک سال گذشته با پیگیری‌های مسئولان شهرستان روند رو به رشدی داشت.

وی یادآور شد؛ سالن شهید هاشمی‌نژاد یکی از پروژه‌های ملی کشور است.

سرپرست فرمانداری بهشهر همچنین درباره احداث تقاطع‌های غیرهمسطح راه‌آهن با جاده، گفت: در جاده راهبند یک تقاطع غیرهمسطح ساخته شد تا تقاطع‌های هم‌سطح مسدود شوند اما با مخالفت مردمی مواجه شد.

نورزاد تصریح کرد: برای پاسخگویی به خواسته مردم مقرر شد تا راه‌آهن شمال، دو زیرگذر یکی برای عابر پیاده و دیگری برای ورود و خروج خودروهای سبک احداث کند که در حال انجام کار‌های مقدماتی است.

در ادامه، بلال کشاورزیان خبرنگار صدا و سیما از بلاتکلیفی دارندگان منازل مربوط به بنیاد علوی پرسید که فرماندار بهشهر پاسخ داد: مالکان باید 60 درصد هزینه کلی ساختمان که توسط کارشناسان مربوطه برآورد می‌شود را پرداخت کنند تا سند مالکیت بگیرند.

خبرنگار خبرگزاری فارس هم از وضعیت پیست موتورسواری و اخیراً علت جلوگیری از حضور تورهای گردشگری پرسید که سرپرست فرمانداری بهشهر پاسخ داد: وضعیت نابسامانی را روزهای جمعه در زاغمرز داشتیم که موتورسواران، در این جاده حرکات نمایشی انجام می‌دادند و جمعیت زیادی هم برای تماشا می‌آمدند.

وی افزود: با نظر مسئولان مربوطه، با متخلفان برخورد و از حضور دوباره آنها در جاده زاغمرز جلوگیری شد اما تعدادی از موتورسواران، هفته گذشته در خیابان اصلی شهر حرکات نمایشی انجام می‌دادند که ماموران انتظامی وارد عمل شده و با آنان برخورد کردند.

وی، تصریح کرد: پیست موتورسواری خصوصی در منطقه دشت وجود دارد و راه‌اندازی پیست رایگان به عهده اداره ورزش و جوانان است که امیدواریم به زودی به این خواسته جوانان که حق طبیعی آنها است، پاسخ دهد.

وی همچنین درباره حضور تورهای گردشگری گفت: اگر مدیران این تورها مجوز رسمی برای حضور در منطقه دارند، مانع شدن از ورودشان کار درستی نیست و موضوع را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/86001/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول