اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نشست مسئولان محیط زیست گزارش می‌دهد

سؤالات بی‌جواب خبرنگاران و اظهارات مدیرکل

خبرگزاری فارس: در نشست خبری قائم مقام محیط زیست کشور و مدیرکل محیط زیست مازندران سؤالات و دغدغه‌های خبرنگاران پاسخ داده نشد.

سؤالات بی‌جواب خبرنگاران و اظهارات مدیرکل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نشست خبری علی‌محمد شاعری قائم مقام محیط زیست کشور در شهرستان ساری با حاشیه‌هایی همراه بود.

قبل از برگزاری نشست خبری، شاعری در جمع فعالان صنعتی استان مازندران حضور یافت که تعداد اندکی از فعالان صنعتی استان مازندران در این دیدار حضور داشتند.

نشست خبری شاعری قرار بود در ساعت 10 صبح برگزار شود که به خاطر حضور وی در تجلیل از مراسم فعالان صنعتی مازندران این جلسه با حدود یک ساعت تاخیر برگزار شد.

پس از استقرار خبرنگاران و قائم مقام سازمان محیط زیست کشور وی اعلام کرد که به خاطر حضور در برنامه دیگری در شهرستان قائمشهر سریع‌تر نشست خبری به پایان برسد که این موضوع با اعتراض خبرنگاران مواجه شد.

به خاطر کمبود وقت، مسئولان اصرار داشتند که خبرنگاران سؤال‌ها و دغدغه‌هایشان را مطرح کنند که بخشی از سؤال‌های خبرنگاران مربوط به اظهارات شاعری در همایش تجلیل از فعالان صنعتی بود.

برداشت بی‌رویه شن از رودخانه‌های مازندران سؤال خبرنگاران در نشست خبری بود. قائم مقام سازمان محیط زیست کشور اعلام کرد همه سئوالات پرسیده شود تا پس از اتمام سئوالات به تک تک آنها پاسخ دهد.

دیگر سؤال مطرح شده در نشست خبری قائم مقام سازمان محیط زیست کشور بررسی علل وقوع سیل است که ناشی از برداشت بی‌رویه جنگل است و بالاخره تا کی باید شاهد بروز سیل‌های ویرانگر در مازندران باشیم.

اقدامات محیط زیست برای ساماندهی زباله دیگر سئوال مطرح شده در جلسه بود. همچنین در مورد آخرین اقدامات محیط زیست برای پرونده درگیری محیط‌بانان با عکاسان نیز پرسیده شد.

خبرنگاران مازندرانی غیر از دغدغه محیط زیست مربوط به استان مازندران در مورد اقدامات محیط زیست برای کاهش آلودگی‌هوا نیز از مسئول محیط زیست کشور سؤالاتی را مطرح کردند.

دیگر سؤال مطرح شده در این جلسه مربوط به شکار بی‌رویه گراز در حومه شهر نکا بود و آخرین اقدامات محیط زیست برای حضور ببر در مازندران.

شاعری در پاسخ خبرنگاران به صورت کلی به گزارش عملکرد محیط زیست در کشور پرداخت که پاسخ‌ها، خبرنگاران جلسه را قانع نکرد و با اعتراض‌هایی نیز مواجه شد.

شاعری در این جلسه سعی داشت بیشتر ارائه گزارش عملکرد دهد در صورتی که سؤال‌های مطرح شده توسط خبرنگاران با پاسخ‌های داده شده بسیار متفاوت بود.

این مسئول در ارتباط با زد و خورد خبرنگاران و عکاسان که در شهرستان محمودآباد از محمودی‌راد مدیرکل حفاظت از محیط زیست خواست در این مورد پاسخگو باشد که مدیرکل محیط زیست مازندران اعلام کرد که افرادی که با عکاسان درگیر شدند اصلا محیط‌بان نبودند. دو محیط‌بان محمودآباد در روز درگیری در منطقه حضور نداشتند.

محمودی‌راد ادامه داد: کسی که عکاسان از وی شکایت کردند اصلا در روز درگیری برای رسیدگی به کارهای مالی در اداره محیط زیست حضور داشت و در درگیری ایجاد شده عکاسان شروع کننده دعوا بودند.

گفته‌های مدیرکل محیط زیست مورد اعتراض خبرنگاران واقع شد که بلافاصله خبرنگاران با تماسی که با عکاسان داشتند یکی از عکاسان حاضر در درگیری اعلام کرد که مستندات مربوط به حضور پرسنل محیط‌بانی موجود است.

در حین توضیحات مدیرکل محیط زیست مازندران، فرماندار سابق شهر محمود آباد و فرماندار فعلی ساری در جلسه حضور یافت که خبرنگاران از وی خواستند که در مورد جزئیات درگیری توضیحاتی بدهد که جواد واحدی سعی کرد که خبرنگاران را به آرامش دعوت کند.

دیگر دغدغه خبرنگاران اقدامات محیط زیست در مورد ساماندهی زباله بود که قائم مقام محیط زیست کشور گفت: زباله‌های مازندران در پنج نقطه از استان مازندران به صورت سنتی مدیریت می‌شود.

یکی از خبرنگاران از شاعری پرسید آیا بردن زباله ساری در 130 کیلومتر دورتر از شهر ساری به نظر شما مدیریت است که وی پاسخ داد: برای ساماندهی زباله ساری به خاطر نبود جا دچار مشکل بودیم.

انتهای پیام/86004/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول