اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد همدان:

مصرف‌کنندگان مطالبه‌گر کیفیت بهتر از تولیدکنندگان داخلی باشند

خبرگزاری فارس: مدیر کل استاندارد همدان با بیان این‌که رعایت استانداردها کیفیت محصولات داخلی را افزایش می‌دهد، گفت: مصرف‌کنندگان باید به خریدهای خود و مطالبه کیفیت بهتر از تولیدکنندگان اهمیت دهند‌.

مصرف‌کنندگان مطالبه‌گر کیفیت بهتر از تولیدکنندگان داخلی باشند

فرهاد تیموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص تعریف کیفیت اظهار داشت: کیفیت به معنای فاکتورها و معیارهایی است که در تولید یک محصول و ارائه یک خدمت باید مد نظر قرار گیرد تا خواسته‌های پیدا و پنهان مصرف‌کننده آن کالا و یا استفاده کننده از آن خدمت تأمین شود‌.

وی افزود: رعایت استانداردها، ضمن تأمین نظر مشتری از نظر ویژگی‌های ظاهری و ارائه خدمات بعد از فروش، کیفیت محصول را تأمین می‌کنند که در این بین مصرف‌کننده، تولیدکننده و دولت هر یک وظایفی را بر عهده دارند‌.

مدیرکل استاندارد همدان اظهار داشت: وظیفه تولیدکننده برای دستیابی به کیفیت مطلوب، تأمین دانش فنی و فناوری روز، به کارگیری نیروهای متخصص، سرمایه، تهیه مواد اولیه مرغوب، بازاریابی و مشتری‌یابی داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: همچنین مصرف‌کننده نیز باید مطالبه‌گر کیفیت باشد و میزان قدرت تشخیص و انتخاب خود را بالا ببرد‌.

تیموری ادامه داد: دولت نیز برای تأمین کیفیت کالا و خدمات باید در بخش‌های هدایتی، حمایتی و نظارتی، سیاست‌ها و برنامه‌های مناسبی داشته باشد که در حال حاضر با توجه به ارتقای جایگاه سازمان ملی استاندارد، گام‌های مناسبی در این خصوص برداشته شده است‌.

وی گفت: تا قبل از اردیبهشت سال 89، تنها 640 قلم کالا در کشور مشمول استاندارد اجباری بود، اما پس از تصویب قانون ارتقای کیفی، تمام کالاهای وارداتی و کالاهای تولیدی داخل کشور مشمول استاندارد شدند.

مدیرکل استاندارد همدان اظهار داشت: در حال حاضر 20 هزار استاندارد ملی در کشور تدوین شده است که این امر نشان‌دهنده یک رویکرد و عزم جدی در بحث تأمین کیفیت مورد نیاز تولید داخل کشور و کالاهای وارداتی است.

وی ادامه داد: سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و سازمان ملی استاندارد نیز به سمت افزایش کیفیت محصولات تولیدی است‌.

تیموری افزود: همچنین یکی از اهداف اصلی ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن با بازرگانی و تشکیل وزارت صنعت، معدن، تجارت در راستای تولید محصول باکیفیت و قابل صادرات است‌.

وی ادامه داد: در واقع دولت در سیاست‌های اخیر خود روند توجه به کیفیت را مجدانه دنبال می‌کند و مطابق قانون برنامه پنجم بهره‌وری، تقویت و توسعه نظام استاندارد ملی و ارتقای سازمان ملی استاندارد به صورت ویژه مورد توجه دولت قرار گرفته است‌.

تیموری افزود: از جانب تولیدکننده نیز در حال حاضر بخشی از واحدهای تولیدی که در کوران رقابت با واحدهای تولیدی بزرگ و همچنین کالاهای وارداتی مشابه خارجی هستند توجه خاص خود را به ارتقای کیفیت کالاها معطوف کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر چه تعداد زیادی از واحدهای تولیدی هم هستند که توجه خاصی به کیفیت ندارند و عمدتاً به فکر منافع زودگذر بوده‌اند که به تدریج متوجه شده‌اند که باید به منافع میان‌مدت و بلندمدت توجه کنند، چراکه رقبا زیاد شده‌اند و با کیفیت‌های مختلف و خدمات بعد از فروش متنوعی در حال خدمات‌رسانی به مشتریان هستند‌.

مدیرکل استاندارد همدان اظهار داشت: همچنین متأسفانه تاکنون مصرف‌کنندگان داخلی به دلیل اعتماد بیش از اندازه به تولیدکنندگان، عدم شناخت حقوق خود، عدم در اختیار داشتن اطلاعات روز و توجه بیشتر به قیمت کالا، کمتر به کیفیت توجه کرده‌اند‌.

وی اظهار داشت: در خصوص کیفیت تولیدات داخلی، تمام مسئولان نظام در بخش‌های مختلف مسئول هستند، لیکن به صورت ویژه باید تولیدکنندگان توجه خاصی به توسعه بازار، شناخت نیاز بازار و درخواست مشتریان داشته باشند.

انتهای پیام/89002/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول