اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال قطعی آب انتقالی به یزد

40 هزار بطری آب معدنی در یزد ذخیره‌سازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: به دنبال قطعی آب انتقالی از اصفهان به یزد، 40 هزار بطری آب معدنی در یزد ذخیره‌سازی شده است.

40 هزار بطری آب معدنی در یزد ذخیره‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی اسلامی در نشست حل بحران مشکل آب یزد با نمایندگان مجلس و مشاوران وزیر نیرو اظهار داشت: علاوه بر تأمین 40 هزار بطری آب معدنی برای مواقع اضطراری، چاه‌های جدید نیز وارد مدار بهره‌برداری شده و در شهرستان‌های استان نیز اقداماتی برای تأمین آب آشامیدنی مردم انجام شده است.

وی افزود: در بافق یک واحد آب شیرین‌کن که توسط شرکت سنگ آهن به شرکت آبفا واگذار شده با ظرفیت 200 متر مکعب در شبانه‌روز راه‌اندازی شد و در 50 نقطه از شهر یزد نیز تانکرهای سیار مستقر شده است.

اسلامی ادامه داد: در شهر اردکان نیز دو دستگاه آب شیرین‌کن با ظرفیت 60 متر مکعب در شبانه روز راه‌اندازی شده و یک دستگاه دیگر نیز به‌زودی در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شده و برای سایر شهرها از جمله تفت و میبد، پیش‌بینی تهیه دستگاه‌های آب شیرین‌کن در حد مناسب انجام پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر غیر بهداشتی بودن آب شبکه‌های شهری استان منتشر شده که به شهروندان یزدی اطمینان می‌دهیم آب مصرفی شهروندان از لحاظ بهداشتی هیچ مشکلی ندارد و فقط مزه آب در برخی مناطق مطلوبیت لازم را ندارد.

اسلامی افزود: چاه‌های آب در مناطق مختلف شهر واقع شده به همین دلیل طعم آب در محلات مختلف متفاوت است.

وی ادامه داد: آب‌های شبکه شهری به صورت مستمر کلرزنی شده و در آزمایشگاه شرکت آبفا که یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های آب در سطح کشور است، مورد آزمایش قرار می‌گیرد و این کنترل توسط مرکز بهداشت نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد عنوان کرد: مشکل اساسی در تأمین آب استان یزد، در اختیار نبودن منابع آب کشاورزی قابل شرب است که در بلندمدت اگر وضع به همین منوال باشد با مشکل مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس نیز در این نشست اظهار داشت: با پیگیری مسئولان استان و کشور مسئله آب انتقالی به زودی حل شده و مشکلات مردم استان یزد هرچه زودتر برطرف می‌شود.

محمدصالح جوکار تأکید کرد: اگر اتفاقات اخیر مدیریت شده و به خواسته کشاورزان توجه می‌شد، این مشکلات قابل پیشگیری بود و مردم استان یزد نیز با این مشکلات مواجه نمی‌شدند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: متأسفانه در مناطق بالادست زاینده‌رود به دلیل برداشت بی‌رویه آب برای مصارف صنعت و کشاورزی، این مشکلات به‌وجود آمده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه مشکلات کشاورزان منطقه شرق اصفهان تا حد زیادی برطرف شده و امیدواریم مشکلات یزد نیز به‌زودی برطرف شود.

مشاور وزیر نیرو نیز در این نشست گفت: تمهیداتی که از طرف شرکت آبفا اندیشیده شده بهترین راهکار در این شرایط است که باید اولویت بر آب شرب اختصاص یافته و مدیریت مناسب و حساب شده بر منابع محدود موجود استان یزد صورت پذیرد.    

انتهای پیام/2464/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول