اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک سال گذشته

300 زلزله در رفسنجان رخ داده است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار رفسنجان گفت: مطابق آمار طی یک سال گذشته 303 زلزله در شهرستان رفسنجان رخ داده است.

300 زلزله در رفسنجان رخ داده است

علی آرمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان به حادثه‌خیز بودن ایران در زمینه حوادث طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: رفسنجان در سطح ایران از نظر زلزله‌خیز بودن در طبقه سوم است.

وی افزود: بر اساس آمار طی یک سال گذشته حدود 303 زلزله در محدوده این شهر اتفاق افتاده ‌و همه مردم و دستگاه‌ها باید در این زمینه حساس باشند تا بتوانند در مواقع حادثه آمادگی داشته باشند.

آرمان با اشاره به اینکه در ایران هر ماه بیش از 800 زلزله رخ می‌دهد، خاطر‌ نشان کرد: تاکنون‌ سه جلسه ستاد بحران در شهرستان رفسنجان تشکیل و مواردی در مورد مانور و آموزش در این جلسات ارائه شده است.

وی عنوان کرد: سال جاری یک دستگاه تویوتا ‌و تلفن ماهواره‌ای برای ستاد بحران رفسنجان فراهم شده و سوله‌ای به متراژ 650 متر مربع نیز برای ذخیره اقلام ضروری مردم در این زمینه فراهم شده است.

معاون فرماندار رفسنجان به انجام سه مانور در سطح شهرستان اشاره و عنوان کرد: در بحث آموزش اقدامات خوبی توسط جمعیت هلال‌احمر صورت گرفته‌ و چند روستا نیز از آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

آرمان از تشکیل گروه‌های 30 نفره خبر داد و بیان کرد: این گروه‌ها در روستا‌ها باید تشکیل شود تا در زمان بحران از گروه‌های محلی استفاده شود.

وی انتخاب دو خانه داوطلب را از دیگر اقدامات ستاد بحران شهرستان رفسنجان برشمرد.

انتهای پیام/80016/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول