اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

حضور حداکثری مردم در انتخابات حماسه سیاسی را تحقق می‌بخشد

امام جمعه سنندج گفت: حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حماسه عظیم ملت را از جنبه سیاسی شعار امسال محقق می‌کند.

حضور حداکثری مردم در انتخابات حماسه سیاسی را تحقق می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در نخستین نماز جمعه سال 91 این شهرستان با اشاره به احادیثی از پیامبر اسلام مبنی بر ارزش دو نعمت سلامت و امنیت اظهار کرد: باید همه ما قدردان امنیت، این نعمت عظیم خداوند باشیم.

وی با اشاره به فداکاری‌ و جانفشانی‌های فراوان شهدا در برقراری امنیت نظام اسلامی گفت: امنیت کنونی بزرگترین نعمت خداوند بوده و باید قدر آن دانسته شود

وی تصریح کرد: درخت تنومند انقلاب با ریخته شدن هزاران خون آبیاری شده و باید قدردان این خون‌های پاک باشیم تا بیهوده هدر نرفته باشند.

ماموستا مجتهدی با بیان اینکه در برخی کشورهای منطقه ناامنی بیداد می‌کند، خاطرنشان کرد: توانمندی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی اجازه بروز چنین فجایعی را در ایران به بدخواهان نمی‌دهد.

امام جمعه سنندج با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام حماسه اقتصادی و سیاسی گفت: حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حماسه عظیم ملت را از جنبه سیاسی آن محقق می‌کند.

ماموستا مجتهدی با اشاره به وجود تورم آزاردهنده در جامعه و آسیب‌های ناشی از آن برای قشرهایی از مردم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود تاکید کرده‌اند که باید با ریشه‌کن کردن گرانی‌ها و مهار تورم رضایت مردم حاصل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بازاریان و اصناف را از گرانفروشی و احتکار برحذر داشت و افزود: در احادیث و روایات تاکید شده است کسی که در معامله غل و غش به کار ببرد مسلمان نیست.

امام جمعه سنندج با اشاره به لزوم تبلیغ و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان و پایدار در جامعه از برخی رفتارهای غلط از جمله تعیین مهریه‌های سنگین برای زوج به عنوان مانعی بزرگ بر سر راه این حکم آسمانی یاد کرد و گفت: اینگونه رفتارها موجبات ترس و دوری جوانان از ازدواج را در پی دارد.

ماموستا مجتهدی بیان کرد: در این زمینه باید با پرهیز از سخت‌‌گیری‌های بی جا، به دستورات شریعت اسلام رجوع شود و ازدواجی منطبق با احکام الهی صورت گیرد.

وی از علما درخواست کرد تا با آگاه کردن جامعه، اجازه تعیین مهریه‌های سنگین و خارج از قاعده را به اشخاص ندهند و تاکید کرد: چنانچه کسانی اصرار بر اینگونه اعمال داشتند خطبه عقد جاری نشود.

ماموستا مجتهدی حجاب را یکی از مهم‌ترین فرائض دینی عنوان کرد و در این رابطه خواستار همت بیشتر مسئولان و انجام فرهنگ‌سازی در این راستا شد.

امام جمعه سنندج با تقدیر از تلاش‌های نیروهای انتظامی در برقراری نظم و انضباط ترافیک خواستار پرهیز از سخت‌گیری پلیس در اعمال جرائم تخلفات راهنمایی و رانندگی شد.

وی در پایان با بیان اینکه باید در تمام شئونات زندگی حدود از سوی مردم و مسئولان رعایت شود، ابراز امیدواری کرد در سال جدید ملت کردستان بتوانند در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب و نظام بیش از گذشته تلاش کردند.

پیش از سخنان ماموستا مجتهدی، فرمانده پلیس راهور استان کردستان طی سخنانی به بیان توصیه‌های خود در زمینه قوانین راهنمایی و رانندگی و لزوم رعایت آن در ایام تعطیلات نوروزی سخن گفت.

انتهای پیام/79012/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول