اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادسرای‌ عمومی و انقلاب قزوین تأکید کرد

برخورد دادستانی قزوین با مخلان امنیت در چهارشنبه آخر سال

خبرگزاری فارس: دادسرای‌ عمومی و انقلاب قزوین در بیانیه‌ای بر برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت در شب چهارشنبه آخر سال تأکید کرد.

برخورد دادستانی قزوین با مخلان امنیت در چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در اطلاعیه‌ دادسرای‌ عمومی و انقلاب قزوین در خصوص شب چهارشنبه‌ آخر سال آمده است: همان‌گونه که‌ شهروندان‌ فهیم واقف‌ هستند با کمال تأسف‌ عده‌‌ای‌ افراد مغرض و فرصت‌طلب‌ که قطعا اراذل و اوباش نیز به جمع آن‌ها افزوده خواهند شد بر خلاف‌ عرف‌ و رسوم‌ جاری به‌ بهانه‌ برگزاری‌ مراسم‌ شب‌ چهارشنبه‌ پایان‌ سال‌ مرتکب‌ جرایمی‌ چون شرب‌ خمر، قمه‌کشی‌، مزاحمت‌ برای‌ نوامیس‌ مردم‌، ایجاد رعب‌ و وحشت، راه‌‌بندان کرده و به‌ تخریب‌ فضای سبز، امکان‌ عمومی‌، تابلوها و مخازن، اموال‌ و منازل اشخاص‌ و بیت‌المال‌ مبادرت‌ می‌ورزند و بعضاً اطفال‌ و نوجوانان‌ را زیر تأثیر هیجان‌های‌ کاذب‌ با خود همراه می‌کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: آمارهای‌ مراجع انتظامی‌ و درمانگاه‌ها حاکی‌ از آن‌ است‌ که‌ استفاده‌ از مواد محترقه و منفجره‌ موجب‌ کشته‌ شدن‌، قطع‌ و نقص عضو و در برخی موارد، خسارات مالی فراوانی شده و از طرفی‌ استفاده‌ از مواد مذکور با ایجاد صداهای‌ ناهنجار و رعب‌آور موجب‌ اذیت‌ و آزار شهروندان‌ و به‌ تبع‌ آن‌ اخلال‌ در نظم‌ و آسایش‌ عمومی‌ و مزاحمت‌ برای‌ بیماران‌، اطفال‌ و سالخوردگان‌ را فراهم‌ می‌کند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این حوادث در برخی‌ از موارد موجب‌ آتش‌سوزی‌، تخریب‌ اموال‌ و تأسیسات‌ عمومی‌ و یا اموال‌ خصوصی‌ متعلق‌ به‌ اشخاص‌ حقیقی‌ و حقوقی‌ می‌شود و حوادث‌ تلخ‌ و تأسف‌ باری‌ را به‌ همراه‌ دارد.

دادسرای‌ عمومی‌ و انقلاب‌ قزوین‌ ضمن‌ تأکید بر اینکه‌ از طرفی با شادی‌ مردم‌ مخالف‌ نیست ولی اقدامات مجرمانه مخلان نظم و آسایش عمومی را به هیچ عنوان زیبنده جامعه اسلامی و مردم فهیم و ولایتمدار قزوین نمی‌داند، موظف است امنیت مطلوب را برای شهروندان فراهم کند بنابر این متذکر می‌‌شود با افراد و گروه‌های‌ مخل‌ امنیت‌ و آسایش‌ مردم‌ به‌ عنوان‌ سوءاستفاده ‌کنندگان‌ از آداب‌، رسوم‌ و هیجان‌ مردم‌ برخورد جدی‌ و قانونی‌ خواهد کرد.

این اطلاعیه یادآور می‌شود: با توجه‌ به‌ اقدامات مرتکبان این گونه جرایم‌ حسب‌ مورد مشمول‌ قانون‌ مجازات‌ اسلامی‌ به‌ موجب‌ مواد 618، 619 و 620 قانون‌ مجازات‌ اسلامی‌ اخلال‌ در نظم‌، آسایش‌ و آرامش‌ عمومی‌ یا تعرض‌ به‌ افراد با ارتکاب‌ اعمال‌ غیرمتعارف‌ مستوجب‌ حبس‌ از سه‌ ماه‌ تا یک سال‌ و تا 74 ضربه‌ شلاق‌ و تعرض‌ یا مزاحمت‌ به اطفال‌ و بانوان‌ در اماکن‌ عمومی‌ یا معابر، مستوجب‌ حبس‌ از دو ماه‌ تا شش‌ ماه‌ و تا 74 ضربه‌ شلاق‌ بوده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همچنین‌ واردکنندگان‌ مواد منفجره‌ و محترقه‌ نیز مطابق‌ بند دو قانون‌ تشدید مجازات‌ قاچاق‌ اسلحه‌ و مهمات‌ مصوب‌ 1350 حسب‌ مورد در خصوص‌ مواد منفجره‌، حبس‌ از سه‌ تا ده‌ سال‌ و در خصوص‌ مواد محترقه‌ از سه‌ ماه‌ تا سه‌ سال‌ محکوم‌ خواهند شد.

این اطلاعیه اضافه می‌کند: با توجه ‌به‌ اینکه‌ ارتکاب‌ چنین‌ اعمالی‌ واجد وصف‌ مجرمانه‌ و قابل‌ تعقیب‌ کیفری‌ است، دادسرای عمومی و انقلاب قزوین به‌ تمامی مأموران‌ انتظامی‌ و ضابطان‌ دادگستری‌ اعلام‌ می‌کند تا در صورت‌ مشاهده‌، نسبت‌ به‌ شناسایی‌ عاملان‌ اقدام‌ کرده تا با مرتکبان‌ چنین‌ اعمالی‌ برخورد قاطعانه و بدون اغماض‌ به‌ عمل‌ آید.

این اطلاعیه تصریح می‌کند: به‌ موجب‌ مصوبه‌ ستاد مبارزه با جرایم خاص استان هر یک از افرادی‌ که‌ در‌ ایام‌ مذکور دستگیر شوند به تشخیص مقامات قضایی در تعطیلات نوروز و نیمه نخست فروردین ماه به‌ منظور پیشگیری‌ از وقوع‌ جرم‌ به مدت‌ 15 روز زیر کنترل‌ و نظارت‌ این‌ ستاد قرار خواهند گرفت‌.

در پایان این اطلاعیه آمده است: شهروندان‌ نیز می‌توانند شکایات‌ و موارد مخل‌ نظم‌ و آسایش‌ عمومی‌ را با شماره‌ تلفن‌های‌ 2225527 و 2220990 ـ 0281 دادستانی قزوین و یا از طریق پلیس 110 اعلام‌ کنند.

انتهای پیام/77002/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول