اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

نشست دوم کاری مهمان پرست با معاون وزیر خارجه ارمنستان

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه در دیداری مجدد با معاون وزیر خارجه ارمنستان در خصوص دستاوردهای سفر تبادل نظر کرد.

نشست دوم کاری مهمان پرست با معاون وزیر خارجه ارمنستان

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به ارمنستان، رامین مهمان پرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه روز پنجشنبه در پایان سفر چهار روزه خود به ارمنستان طی دیداری مجدد با کوچاریان معاون وزیر خارجه در خصوص دستاوردهای سفر تبادل نظر کرد.

در این دیدار مهمان پرست تاکید کرد گسترش روابط با همسایگان از جمله ارمنستان از اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و در راستای شکوفایی بیش از پیش آن اقدامات لازم به عمل آید.

وی به برخی زمینه های همکاری مانند ارتباط مستقیم خبرنگاران دو کشور، امکان برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری، تهیه و نمایش فیلم های مستند از جذابیت های فرهنگی و اقتصادی، انجام و مصاحبه های اختصاصی خبرنگاران با مقامات ارشد دو کشور و همکاری های دانشگاهی، هنری و ورزشی اشاره و خواهان حمایت مسئولین وزارت خارجه دو کشور از این پیشنهادات شد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با تاکید بر اهمیت حضور فعال تر تجار، شرکت های سرمایه گذاری و فنی و مهندسی ایران در ارمنستان خواستار تسهیلات بیشتر وزارت خارجه ارمنستان در زمینه کنسولی گردید.

مهمان پرست با اشاره به ظرفیت های بالای اقتصادی کشورهای منطقه بر همکاری های جمهوری اسلامی ایران با این کشورها تاکید کرد و خواستار همکاری های چند جانبه به منظور افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی شد.

معاون وزیر خارجه ارمنستان نیز در این ملاقات اظهار داشت: اراده سیاسی لازم در سطوح عالی ارمنستان برای همکاری در زمینه های مختلف با ایران وجود داشته و ما در وزارت امور خارجه از آن حمایت می کنیم.

وی دیدار مهمان پرست از ایروان را موجب تقویت و گسترش روابط دو کشور دانسته و تاکید کرد اقدامات عملی لازم برای افزایش همکاری ها صورت خواهد پذیرفت.

کوچاریان از پیشنهاد همکاری های چند جانبه استقبال و گفت: در خصوص انجام پروژه راه آهن میان ارمنستان و ایران طرح هایی وجود دارد که بسیار مهم می باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول