اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رشت در مجلس:

انتخابات شوراهای 200 روستای گیلان تعیین تکلیف شود

نماینده مردم رشت در مجلس خواستار تعیین تکلیف وضعیت 200 روستای گیلان در برگزاری انتخابات شوراها از طرف معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان شد.

انتخابات شوراهای 200 روستای گیلان تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت جبار کوچکی‌نژاد ظهر امروز در گردهمایی اعضای هیئت‌های نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی گیلان با تسلیت ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: اصل‌های 101 تا 106 قانون اساسی به بحث شوراها پرداخته است.

وی به مطالبه مقام معظم رهبری بر انجام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در سال جاری اشاره کرد و افزود: مدت دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی باقی مانده است و هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها باید در این مدت تصمیم نهایی در مورد کاندیداها را اتخاذ کنند.

کوچکی‌‌نژاد با تاکید بر تصمیم‌گیری صحیح هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها، بیان کرد: اگر در زمینه مذکور تعلل شود، حوادثی مانند شورای شهر رشت پدید می‌آید و هزینه سنگینی به جامعه تحمیل می‌شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان از برگزاری انتخابات شوراها در 52 شهر، دو هزار روستای زیر یک‌هزار و 500 خانوار و 90 روستای بالای یک‌هزار و 500 خانوار در استان خبر داد و تصریح کرد: معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان وضعیت 200 روستای باقی مانده را تعیین تکلیف کند.

وی قانون را ملاک برگزاری انتخابات دانست و یادآور شد: نظرهای شخصی در مواردی که ابهام وجود دارد، عمل نشود.

کوچکی‌نژاد انتخابات شوراها را بسیار حساس عنوان کرد و گفت: هیئت‌های اجرایی برگزاری انتخابات شوراها تا دوشنبه هفته آینده باید توسط هیئت‌های نظارت مشخص شوند.

* رفاقت‌ها در انتخاب افراد نباید تاثیر بگذارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه رفاقت‌ها نباید در انتخاب افراد تاثیر بگذارد، افزود: انتظار داریم مسئولان اجرایی تعهدات اخلاقی را رعایت کنند.

وی نوع تبلیغات داوطلبان انتخاب شوراهای شهر و روستا را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: قانون بسیار شفاف است و باید به طور دقیق مرور شود تا حوادث سختی به وجود نیاید.

کوچکی‌نژاد حراست از آرای مردم را از بحث‌های جدی هیئت‌های اجرایی و نظارت دانست و بیان کرد: هیئت‌های نظارت موارد کسب شده از کاندیداها را با دستگاه‌های مربوطه تبادل اطلاعات کند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان در پایان خواستار انتشار اطلاعات صحیح از طرف رسانه‌ها به منظور جلوگیری از شایعه‌پراکنی در جامعه شد.

انتهای پیام/84001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول