اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

ایجاد تعاونی منجر به افزایش اشتغال پایدار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: انجام اقدامات کشاورزی در قالب تعاونی منجر به افزایش اشتغال پایدار در جامعه می‌شود.

ایجاد تعاونی منجر به افزایش اشتغال پایدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان در جلسه شورای توسعه بخش کشاورزی کردستان در سنندج اظهار کرد: در سال 91با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان به اندازه هشت سال گذشته در رابطه با توسعه کشاورزی به ویژه در عرصه تأسیس شرکت‌های تعاونی کار انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که کارها و اقدامات لازم مربوط به توسعه کشاورزی در قالب تعاونی صورت گیرد بدون شک شاهد ایجاد اشتغال بیشتری خواهیم بود.

وی میزان تسهیلات مصوب این اداره‌کل در قالب تعاونی کشاورزی را 19 میلیارد تومان ذکر کرد و بیان داشت: از میزان مبلغ ذکر شده، قرارداد 9 میلیارد تومان آن تاکنون منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در قالب تعاونی‌های بخش کشاورزی در سال گذشته در استان هزار و 49 شغل پایدار ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر در سال جاری با همکاری جهادکشاورزی استان بتوانیم فعالیت‌های بخش کشاورزی از جمله شیلات و دامداری را در قالب تعاونی انجام دهیم به طور یقین شاهد ایجاد اشتغال پایدار بیشتری در سطح استان خواهیم بود.

باغبانیان اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد تحقق 25 درصدی سهم تعاون در اقتصاد کشور باشیم که بدون شک این امر منجر به کاهش مشکلات اقتصادی خواهد شد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار نیز در این جلسه از تمامی مسئولان مرتبط با طرح‌های توسعه بخش کشاورزی به خاطر انجام فعالیت‌های ارزشمند و تأثیرگذار در این راستا قدردانی کرد و اظهار داشت: در سال‌های قبل از 91 ، اعتباری که تحقق یابد و منجر به پرداخت تسهیلات و اشتغال در بخش کشاورزی استان شود را نداشتیم.

ارسلان ازهاری بیان داشت: برای سال جاری که از سوی رهبری با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، این آمادگی وجود دارد که این حماسه در بخش اقتصادی استان ایجاد شود.

وی در پایان تصریح کرد: سال گذشته در بخش توسعه کشاورزی 290 میلیارد تومان جذب شد که امسال باید میزان اعتبار جذب شده به 500 میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام/79003/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول