اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر خبر داد

اعزام تیم عملیاتی مدیریت بحران دیر به مناطق زلزله‌زده دشتی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: تیم عملیاتی مدیریت بحران با تجهیزات کامل بهداشتی، درمانی و امدادی به منطقه زلزله‌زده اعزام شد.

اعزام تیم عملیاتی مدیریت بحران دیر به مناطق زلزله‌زده دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن فخرایی صبح امروز در نشست هفتگی با کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در نخستین ساعات اعلام خبر حادثه دلخراش زمین لرزه دشتی که منجر به فوت تعدادی از هم استانی‌ها شد با فراخوان تیم مدیریت بحران شبکه اقدام به ساماندهی، تجهیز و اعزام آنها به منطقه زلزله‌زده دشتی کرد.

وی ضمن قدردانی از زحمات تیم‌های عملیاتی بهداشت و درمان شهرستان دیر در منطقه زلزله‌زده دشتی گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اعزام سه آمبولانس و 6 نفر امدادگر و فوریت پزشکی نخستین تیم شهرستانی بود که در منطقه حاضر و کار انتقال مصدومان را به بیمارستان بر عهده گرفت.

فخرایی با بیان اینکه تیم عملیاتی مدیریت بحران با تجهیزات کامل بهداشتی، درمانی و امدادی به منطقه زلزله‌زده اعزام شد، افزود: تیم عملیاتی شامل پزشک، مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط، ماما، فوریت‌های پزشکی و کارشناس بهداشت روان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ادامه داد: در مدت زمان حضور در منطقه زلزله‌زده دشتی در مجموع 362 ویزیت پزشک، 19 اعزام، 92 مورد مراقبت بیماران فشارخونی و دیابتی، 115 مورد مراقبت زنان باردار و کودکان توسط تیم‌های اعزامی مستقر در منطقه به زلزله‌زدگان ارایه شد.

وی در ارتباط با فعالیت‌های بهداشت محیط شهرستان دیر در منطقه زلزله‌زده دشتی نیز گفت: کاردانان و کارشناسان بهداشت محیط با انجام 296 مورد کلرسنجی، 13 مورد نمونه برداری میکروبی آب، کلرزنی 12 آب انبار به حجم 307 متر مکعب و تهیه و توزیع کلر مادر بین خانوارهای زلزله‌زده تحت پوشش تیم فرمانداری شهرستان دیر نظارت لازم را بر منابع آب ثابت، سیار و لوله کشی انجام دادند.

فخرایی تصریح کرد: در همین مدت کارشناسان بهداشت روان با مراجعه به محل اسکان مردم زلزله‌زده تمامی خانوارهای تحت پوشش را از نظر سلامت روان مورد بررسی، غربالگری و مشاوره قرار دادند.

وی به فعالیت‌های آموزشی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در مناطق زلزله‌زده دشتی نیز اشاره کرد و گفت: آموزش چهره به چهره و گروهی در زمینه‌های مختلف بهداشتی به بیش از دو هزار نفر، توزیع هزار عدد پمفلت و تراکت آموزشی و نصب 24 متر مربع بنر آموزشی در سطح منطقه از فعالیت‌های این شبکه در بحث آموزش بهداشت بوده است.

انتهای پیام/66003/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول