اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سقز خبر داد

تصویب 1309 طرح کشاورزی در سقز

فرماندار شهرستان سقز از تصویب 1309 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 718 میلیارد ریال در کارگروه این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

تصویب 1309 طرح کشاورزی در سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، نادر فخری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان سقز، دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) را به نیروهای خدوم سپاه پاسداران تبریک گفت و اظهار داشت: سپاه مجموعه‌ای تاثیرگذار و ارزشمند در دوران جنگ تحمیلی و تهاجم فرهنگی بوده‌اند که حراست از کیان اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برعهده داشته و دارند.

وی سپس به اقدامات کارگروه شهرستان سقز در سال 91 اشاره کرد و کسب رتبه اول در پرداخت تسهیلات در سطح استان را نشانه همدلی مجموعه ادارات شهرستان و سیستم بانکی شهرستان عنوان کرد.

فخری برگزاری 17 جلسه در سال 91 و مصوب نمودن یک‌هزار و 309 طرح با اعتبار 71 میلیارد و 876 میلیون تومان و پرداخت 23 میلیارد و 586 میلیون به 529  طرح از این تعداد طرح مصوب را نشانه تدبیر و توانمندی کارگروه دانست.

فرماندار شهرستان سقز سپس به ظرفیت‌های شهرستان سقز از جمله وجود سد شهید کاظمی، سد در دست ساخت شهید صالحیان و سد شهریکند اشاره کرد و افزود: باید میزان بهره‌برداری و استفاده روستائیان از آب این سدها بیشتر شود تا در زمینه آبیاری تحت فشار هم اقدامات خوبی صورت گیرد.

وی سپس به اهمیت انتخابات پیش‌رو در 24 خرداد ماه اشاراتی نمودند و خواستار بستر‌سازی برای حضور گسترده مردم به عنوان خواسته مقام معظم رهبری شد.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان هم با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از شهرستان سقز، طرح‌های اجرا شده و در دست اجرای بخش کشاورزی سقز را بسیار مناسب توصیف نمود و از اقدامات کارگروه بخش کشاورزی شهرستان سقز و افزود: ظرفیت شهرستان و استان کردستان در بخش کشاورزی، ظرفیت بالایی است که بدون شک شناخت ظرفیت‌ها و افزایش آنها سهم عمده‌ای در توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت.

محمدابراهیم حسن‌نژاد، آماده‌سازی زیرساخت‌ها در روستاها را موجب جذب سرمایه توسط روستائیان و ماندگاری آنها عنوان کرد و با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) در خصوص اهمیت بخش کشاورزی، افزود: کشاورزی همواره محور توسعه بوده است و فقط نباید طرح‌های بزرگ در اولویت قرار گیرد بلکه اهمیت اجرای طرح‌های کوچک در توسعه بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت هستند.

وی به ظرفیت‌های شهرستان سقز در زمینه دارابودن رتبه اول در پرورش قارچ، وجود بهترین گلخانه‌ها، مستعد بودن در بخش باغبانی و دامداری اشاره کرد و خواستار انجام کارهای تشویقی و ترویجی، انتقال تجربه توسط کشاورزان نمونه به سایر کشاورزان و آموزش شد.

حسن‌نژاد افزود: روستا عرصه ماندگاری و تولید است و باید از تمام امکانات برای بسترسازی در خصوص زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری در روستا تلاش شود.

تورج سعیدی معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان هم به نقش فرمانداران در توسعه بخش کشاورزی و اهمیت کارگروه‌های توسعه بخش کشاورزی اشاره نمود و از اقدامات کارگروه بخش کشاورزی شهرستان سقز تشکر کرد.

در این جلسه محمد پیشداد مدیر جهادکشاورزی شهرستان سقز نیز به اقدامات کارگروه توسعه بخش کشاورزی از جمله ایجاد 6 تعاونی کشاورزی مهر و اختصاص 35 هکتار زمین برای هر تعاونی و اختصاص 5 میلیون مترمکعب آب از محل سد شهید کاظمی، نشست با کشاورزان، بررسی جلسات کارشناسی در خصوص استعدادیابی زمین‌های حاشیه سد و عنوان طرح‌های مصوب و پرداختی توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/79010/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول