اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

گیلان 328 شرکت مهندسی کشاورزی فعال دارد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تعداد 328 شرکت مهندسی کشاورزی در گیلان فعالیت می‌کنند.

گیلان 328 شرکت مهندسی کشاورزی فعال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌رضا شعبان‌نژاد ظهر امروز در مجمع عمومی سالانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اشاره به ایجاد 6 هزار و 222 شرکت مهندسی در پهنه‌های کشاورزی در کشور اظهار کرد: تعداد 56 هزار مهندس کشاورزی عضو شرکت‌های مذکور می‌شوند.

وی ادامه داد: تعداد 2 هزار و 713 شرکت فنی مهندسی با 23 هزار نفر عضو تاکنون در کشور تاسیس شده است.

شعبان‌نژاد تعداد شرکت‌های فعال کشاورزی در گیلان را 328 شرکت اعلام کرد و افزود: تعداد 91 شرکت با 887 نفر عضو در پهنه منابع طبیعی گیلان حضور دارند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان اقتصاد استان را بر پایه کشاورزی خواند و تصریح کرد: 97 درصد اراضی کشاورزی در اختیار بخش خصوصی است.

وی مدیریت بخش کشاورزی را دولتی دانست و بیان کرد: نگاه شرکت‌های کشاورزی به دولت خطرناک است و باید به دنبال درآمدزایی در دیگر بخش‌ها باشند.

شعبان‌نژاد به بازنشستگی 150 نفر از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال 132 نفر جذب سازمان مذکور می‌شوند.

*ایجاد درآمد برای 600 مهندس کشاورزی در سال 91

رئیس سازمان نظام مهندسی و کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور سال 91 را دارای دستاوردهای بسیار خوبی برای این سازمان عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته در واگذاری صدور مجوزها رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

اسماعیل آرمون به ایجاد درآمد برای 600 مهندس کشاورزی در سال گذشته در گیلان اشاره کرد و گفت: برگزاری آزمون اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار برای نخستین بار در گیلان همزمان با سراسر کشور انجام شد.

وی معرفی شرکت‌های تعیین صلاحیت شده عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان به اداره کل منابع طبیعی استان در راستای انجام پروژه‌های اجرایی در زمینه آبخیزداری و معرفی کارشناسان رسمی عضو سازمان به منظور تقویم و ارزیابی اراضی ملی و دولتی به مدیریت امور اراضی استان را از جمله فعالیت‌های این سازمان در سال 91 اعلام کرد.

انتهای پیام/84001/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول