اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی یک‌ روزه شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: امکان ثبت یک‌ روزه شرکت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی فراهم شد.

ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی یک‌ روزه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به ثبت یک‌ روزه شرکت‌ها در این منطقه اظهار کرد: به منظور تسریع در خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران منطقه نسبت به حذف بوروکراسی‌های اداری زائد در مسیر ثبت شرکت در این منطقه اقدام شده است.

وی این طرح را از جمله مزایای آغاز به‌کار پنجره واحد سرمایه‌گذاری اعلام کرد و درباره نحوه ارائه این تسهیلات، گفت: در صورت دارا بودن مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در منطقه، متقاضی متعهد می‌شود در مدت سه ماه مکان فعالیت شرکت یا موسسه تولیدی‌خدماتی خود را به تأیید مدیریت سرمایه‌گذاری برساند و در قبال آن صندوق مراسلات به عنوان مکان موقت فعالیت در مراحل صدور مجوز فعالیت اقتصادی و ثبت شرکت پذیرفته می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: عدم نیاز به معرفی دفتر محل فعالیت موجب کاهش هزینه‌های اولیه سرمایه‌گذاری شده و موجب تسهیل و تسریع در روند جذب و فعالیت سرمایه‌گذاران می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه ارائه تسهیلات ثبت شرکت در یک روز کاری با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران در دو ماه گذشته مواجه شده است، اذعان کرد: از اسفند گذشته تاکنون حدود 70 شرکت در حوزه‌های فعالیت بازرگانی، خدماتی و صنعتی در واحد ثبت شرکت‌ها و مالکیت معنوی منطقه به ثبت رسیده است.

رحیمی به فلسفه وجودی اداره ثبت شرکت‌ها در مناطق آزاد اشاره کرد و یادآور شد: با عنایت به اینکه مناطق آزاد با هدف تسهیل و تسریع در مسیر فعالیت اقتصادی ایجاد شده‌اند، ثبت شرکت با مرجعیت ثبتی برای این مناطق نقش مهمی در بهبود روند مبادلات تجاری داخلی و خارجی بازرگانان دارد.

وی لازمه بهره‌مندی از مزایای قانونی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی را ثبت شرکت در واحد ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های معنوی این منطقه ذکر کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی درباره مزایای قانونی ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی، خاطرنشان کرد: آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف 100 درصد در ثبت و فعالیت شرکت‌ها از جمله مزایا آن است.

وی امکان ورود و خروج سرمایه‌گذاران و نیروهای متخصص خارجی، بهره‌مندی از معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره‌برداری انواع فعالیت‌های اقتصادی و... را از دیگر مزایای ثبت شرکت‌ها در منطقه آزاد انزلی ذکر کرد.

به گفته این مسئول، سال گذشته 171 شرکت با سرمایه اولیه بالغ بر 131 میلیارد ریال در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/84001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول