اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد

راه‌اندازی 14 کتابخانه تخصصی کودک در گیلان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از راه‌اندازی 14 بخش کودک مستقل و تخصصی در کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری خبر داد.

راه‌اندازی 14 کتابخانه تخصصی کودک در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل جانعلی‌پور امروز در جریان بازدید از نخستین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان با نام «هدهد» در این شهر بر ضرورت ایجاد بخش کودک در کتابخانه‌های استان تأکید کرد.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی را ایجاد بخش مستقل کودک در کتابخانه‌ها عنوان کرد.

این مسئول افزود: امروز با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده رویکرد جدید ما جذب کودکان به طرف کتابخوانی است.

وی این امر را مستلزم توجه بیشتر به امکانات ویژه بخش کودک در کتابخانه‌ها عنوان کرد.

جانعلی‌پور از راه‌اندازی 14 بخش کودک مستقل در کتابخانه‌های عمومی گیلان در سال جاری خبر داد و گفت: با اختصاص هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیون ریال تجهیزات ویژه بخش کودکان در کتابخانه تهیه می‌شود.

وی خرید میز، صندلی و قفسه کودک را از جمله تجهیزات کتابخانه‌های کودکان ذکر کرد و یادآور شد: تا پایان سال جاری تعداد بیشتری از کتابخانه‌های گیلان به بخش کودک مجهز می‌شوند.

به گفته این مسئول، کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان «هدهد» با سرمایه بخش خصوصی و در موقعیت مکانی ویژه و با امکاناتی نظیر سالن مطالعه، اتاق بازی و سرگرمی و مخزن کتاب همه روزه در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دارد.

وی وجود کلاس‌های فوق برنامه نظیر خوشنویسی، سفالگری، زبان انگلیسی، کاردستی و خلاقیت و نقاشی و نیز انجمن ادبی کتابخانه هدهد را از ویژگی‌های بارز این کتابخانه برشمرد.

جانعلی‌پور خاطرنشان کرد: این کتابخانه مجهز به جدیدترین کتاب‌ها در زمینه کودکان و نوجوانان است که با امضای قرارداد مشارکت با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان علاوه بر کتاب‌های ویژه این بخش، نشریات تخصصی و امکانات ویژه بخش کودک نیز به این محل اختصاص می‌یابد.

وی نشانی اینترنتی www.hodhodlib.ir و شماره تماس 2264459 با کد 0131 را برای ثبت‌نام کودکان و نوجوانان در کتابخانه هدهد عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول