اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نکا:

دولت موضوع اشتغال را به کمیته امداد واگذار کرد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نکا گفت: در سال جاری دولت موضوع مهم اشتغال را به این نهاد واگذار کرد.

دولت موضوع اشتغال را به کمیته امداد واگذار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا در آستانه میلاد امام علی(ع) و روز پدر، 26 پدر معنوی و پدران موفق کمیته امداد نکا تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام محمد علی الیاسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا امروز در این مراسم گفت: تمام ابعاد شخصیتی امام علی(ع) در طول سالیان زندگی ایشان از ولادت، حکومت، قضاوت و حتی مرگ این امام بزرگوار همه و همه در خانه خدا به ‌وقوع پیوسته که نشان‌دهنده مقام و شأن والای ایشان است.

 الیاسی ادامه داد: سرمشق گرفتن از زندگی ائمه اطهار و اهل بیت(ع) می‌تواند مشکلات موجود جامعه در بخش فرهنگ، اقتصاد و سیاست را برطرف کند و باید در این رابطه به‌درستی زندگی ائمه را برای جامعه و جوانان تبیین کنیم.

وی افزود: کمک به محرومان و مستمندان از صدر اسلام رایج و متداول بوده است و مربوط به زمان فعلی نیست و با مطالعه در زندگی امام علی(ع) نیز در می‌یابیم که این حضرت بر این کار استمرار داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا همچنین از آمادگی بیش از 100 هیئت مذهبی نکا برای بزرگداشت میلاد امام علی(ع) خبر داد و گفت: الگوبرداری از امام علی(ع) در همه شرایط راهگشای معضلات و مشکلات است.

وی با اشاره به روایتی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: « قرآن با علی (ع) و علی(ع) با قرآن است»، یعنی مجموعه خوبی‌های عالم در کلام می‌شود قرآن و امیرالمؤمنین (ع) نیز قرآن ناطق است.

الیاسی با بیان اینکه کمیته امداد با هدف خدمتگزاری و دستگیری از مردم نیازمند تشکیل شد، خاطرنشان کرد: این نهاد از یادگاران امام راحل است که برکات و دستاوردهای زیادی را در برطرف کردن محرومیت از چهره نیازمندان داشته است.

وی یادآور شد: با همکاری خیرین و موسسات خیریه با کمیته امداد امام خمینی(ره) این نهاد خدمت‌رسان در کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر موفقتر خواهد بود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نکا نیز در سخنانی، شناسایی استعدادهای مددجویان، شناسایی استعدادهای منطقه، تشویق مددجویان به تلاش و تولید، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پرداخت وام های خوداشتغالی و نظارت بر ادامه فعالیت افراد زیر پوشش را بخشی از فعالیت‌های این نهاد در امر خودکفایی بیان کرد.

سید موسی عمادی گفت: در حال حاضر کمیته امداد در بین سازمان‌ها به صورت یک الگوی خدمات‌رسانی معرفی می‌شود و به همین دلیل در سال جاری دولت نیز بحث مهم اشتغال را به امداد واگذار کرد.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی هم‌اکنون از دستگاه‌های موثر در محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به محرومان است.

عمادی در پایان گفت: در حال حاضر بیش از 8 هزار نکایی به صورت دائم و موردی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/86002/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول