اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران:

کمیته امداد نباید منابع مالی مانده داشته باشد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اعلام اینکه طولانی شدن روند ارائه تسهیلات، مطلوب نهادی مانند کمیته امداد نیست، گفت: کمیته امداد نباید منابع مانده داشته باشد.

کمیته امداد نباید منابع مالی مانده داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم باغبانی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان واحدهای مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان‌های مازندران اعلام کرد: واحد مالی و بخش تسهیلات این نهاد در سال گذشته به 40 هزار و 761 نفر تسهیلات پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد در سال گذشته 40 میلیارد تومان منابع مالی در قالب وام‌های کارگشایی، اشتغال، تسهیلات کمک به محکومان دیه مالی در اختیار مراجعه‌کنندگان به این نهاد قرار داده است، تصریح کرد: کمیته امداد با ارائه تسهیلات گره بسیاری از مشکلات مالی مردم را کم کرده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کمیته امداد یکی از نهادهایی است که در بخش ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه براساس شرعی گام بر می‌دارد، ادامه داد: در بسیاری از موارد سخت‌گیری در ارائه تسهیلات موجب عدم تمایل افراد در پرداخت اقساط می‌شود که باید شرایط سخت و ضوابط پیچیده در این بخش کم شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه به عنوان یک مددکار اجتماعی اعلام می‌کنیم که بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات موجود در جامعه مالی نیست، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع افراد نیازمند هدایت هستند و باید مشکلات اجتماعی آنها حل شود.

وی با تاکید بر اینکه حل این مشکلات نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: بسیاری از مشکلات مالی نیز با بررسی دقیق در حوزه‌های اجتماعی حل می‌شود.

باغبانی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه الزام افراد به پرداخت دیون مالی ضروری است، ابراز داشت: باید با فراهم کردن شرایط آسان در ارائه تسهیلات افراد را مجاب به پرداخت اقساط تسهیلات کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اشاره به اینکه شناخت درست مشکلات افراد و حل آنها در هدر رفت منابع مالی موثر است، تصریح کرد: باید برای حل بسیاری از مشکلات جامعه کار اجتماعی جدی انجام شود.

وی فرهنگ حاکم بر واحدهای دولتی را برای حل بسیاری از مشکلات اجتماعی مناسب ندانست و گفت: کارکنان واحدهای مالی کمیته امداد نیز جدای از کار مالی بیشتر مددکار اجتماعی هستند که باید به این مواد توجه ویژه شود.

وی در پایان با اعلام اینکه طولانی شدن روند ارائه تسهیلات، مطلوب نهادی مانند کمیته امداد نیست، خاطرنشان کرد: کمیته امداد نباید منابع مانده داشته باشد و این در حالی دیده شود که مردم نیز مشکل داشته باشند.

انتهای پیام/86003/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول