اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران خبر داد

کسب رتبه نخست مازندران در بخش زکات

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از کسب رتبه برتر مازندران در بخش جمع‌آوری زکات در بین استان‌های مختلف کشور در سال گذشته خبر داد.

کسب رتبه نخست مازندران در بخش زکات

حسن قربانی معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری از اعلام آمادگی این نهاد برای جمع‌آوری زکات محصولات کشاورزی در استان با توجه به فصل برداشت غلات در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌ جاری با توجه به اینکه محصولات گندم و جو در حال برداشت است از کشاورزان توقع داریم به منظور برکت بیشتر در زندگی، زکات خود را تحویل مودیان دهند، ابراز داشت: دفاتر کمیته امداد شهرستان‌های استان مازندران آماده جمع‌آوری زکات هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در ادامه با اعلام اینکه جمع‌آوری زکات در استان مازندران از سال 87 با دبیری کمیته امداد آغاز شد، یادآور شد: در آن سال 91 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده بود.

قربانی با بیان اینکه در سال 88 مبلغ 150 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده بود، تصریح کرد: در سال سوم جمع آوری زکات این میزان در سال 89 به 650 میلیون تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 نیز یک میلیارد و 450 میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شد، گفت: در سال 91 نیز بیش از 8 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران از رشد 320 درصدی جمع آوری زکات در استان خبر داد و اظهار داشت: مازندران در این بخش رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

قربانی از رشد 458 درصدی زکات در سال گذشته نسبت به سال 90 خبر داد و یادآور شد: با توجه وضعیت کشاورزی استان، به جزء شرق مازندران که به دلیل کشت گندم و جو، مازندران از مصادیق بارز زکات واجب به طور کلی نیست.

وی گفت: رویکرد جمع‌آوری زکات در استان بیشتر مستحبی است که در بخش در سال گذشته 120 تن برنج و شالی و 60 تن مرکبات جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام/86004/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول