اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی فوتبال اردبیل:

نجات فوتبال اردبیل با پاک کردن صورت مسئله صورت نمی‌گیرد

مربی فوتبال استان اردبیل گفت: با پاک کردن صورت مسئله و زدن حرف‌های غیرواقعی و بزرگ‌نمایی‌ها نمی‌توان فوتبال استان را نجات داد.

نجات فوتبال اردبیل با پاک کردن صورت مسئله صورت نمی‌گیرد

هادی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: وضعیت امروز فوتبال نتیجه پرسه‌ای است که از سال 87 کلید خورده و امروز به نقطه‌ای رسیده است که جز افسوس نمی‌توان کاری برایش انجام داد.

وی با اشاره به جلسه اخیر تعدادی از پیشکسوتان و صاحب نظران فوتبال با رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل تصریح کرد: با هدف کمک به بهتر شدن اوضاع و بررسی وضعیت حاضر و به دعوت برخی پیشکسوتان در این جلسه حضور یافتم و آنچه را که باید گفته می‌شد شفاف و بی‌واسطه گفتم اما متأسفانه رئیس هیئت فوتبال استان همچنان بر حرف‌های خودش تاکید دارد و با این وضعیت بیش از این نمی‌شود کاری کرد.

این کارشناس و ورزشی‌نویس فوتبال اردبیل خاطرنشان کرد: با پاک کردن صورت مسئله و زدن حرف‌های غیرواقعی و بزرگ‌نمایی‌ها نمی‌توان فوتبال استان را نجات داد.

وی یادآور شد: رئیس هیئت فوتبال عملکرد هیئت خود را در 20 ماه گذشته بی‌نظیر می‌داند در حالی که هیچ خروجی خاصی از عملکرد نوتاش مشاهده نمی‌شود و این یکی از نقاط مشترک همه منتقدان به عملکرد او است.

صباغی با تاکید بر غیرقانونی بودن فعالیت این هیئت در یک سال گذشته اضافه کرد: عمل نشدن به اساسنامه ابلاغی هیئت‌های فوتبال استان‌های کشور، تشکیل نشدن مجمع عمومی، نبود هیئت رئیسه، صدور احکام برای رؤسای کمیته‌ها بدون تأییدیه‌های لازم،‌ عدم وجود تقویم ورزشی، دوری پیشکسوتان و صاحب نظران از حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری فوتبال و ده‌ها مشکل دیگر تنها گوشه‌ای از مسایل و گرفتاری فوتبال استان اردبیل به حساب می‌آید و تداوم این روند کوبیدن به هاون است و بس.

این مربی فوتبال با اشاره به وضعیت گذشته فوتبال استان اردبیل یادآور شد: معتقدیم سیر صعودی فوتبال اردبیل در سال 86 به پایان رسید و با قاطعیت اعلام می‌کنم در 20 سال گذشته بدتر از وضعیت فعلی نداشتیم.

در گذشته اردبیل پایگاه استعدادیابی شمال‌غرب کشور در فوتبال بود

این روزنامه‌نگار ادامه داد: ‌از سال 80 تا 87 به طور متوسط سالانه بیش از 100 نفر به اردوهای تیم‌های ملی پایه دعوت می‌شدند و اردبیل پایگاه استعدادیابی شمال‌غرب کشور بود.

صباغی گفت: اکثر بازیکنان و مربیان این تیم‌ها اردبیلی بودند در حالی که الان و در یک سال گذشته تنها 13 نفر به اردوی تیم‌های ملی پایه دعوت شدند که به غیر از یک نفر که انتخاب او هم هنوز قطعی نیست، بقیه خط خورده‌اند.

وی افزود:‌ این وضعیت نشان‌دهنده این واقعیت است که تفکر علمی و کارشناسی شده‌ای پشت هیئت استان وجود ندارد.

صباغی تصریح کرد: بازیکنانی مثل کریم انصاری‌فر، شهریار شیروند، آزاد دینی، اکبر ایمانی، نادر هوشیار، مهرداد عزیزوند و ده‌ها بازیکن دیگر محصول همان تفکر و نگرش اصولی و پایه محور بودند و امروز هیچ نشانی از آنان به چشم نمی‌خورد در حالی که آقایان علی‌رغم درک موضوع در حال کتمان واقعیات هستند.

ورزشی‌نویس با سابقه استان در مورد اظهارات رئیس هیئت فوتبال در مورد حضور داوران اردبیلی در لیگ برتر و همچنین بازیکن عضو تیم ملی بانوان خاطر نشان کرد: اولاً پرسه حضور یک داور در لیگ برتر چیزی نیست که در یکی دو سال گذشته انجام شده باشد و داوری که در لیگ برتر قضاوت می‌کند حتماً سابقه بیش از 10 سال قضاوت در استان و لیگ‌های پایین کشوری را دارد و این موضوع ربطی به این هیئت و عملکرد آن ندارد.

صباغی یادآور شد: ‌در مورد حضور خانم فرمانی در تیم ملی هم باید واقعیت گفته شود و آن هم این است که خانم فرمانی از حدود پنج سال قبل عضو تیم‌های ملی بانوان است و باز هم ربطی به این هیئت ندارد بنابراین مصادره کارهای زیربنایی کارهای قبل به نام این هیئت نوعی بی‌انصافی و بی‌عدالتی است.

این مربی فوتبال مهم‌ترین مشکل هیئت فوتبال استان را کتمان واقعیت و برعکس جلوه دادن آن دانست و بیان کرد: انتظار جامعه فوتبال از این هیئت عمل به قانون و دوری از وارونه جلوه دادن واقعیات است که متأسفانه شاهد آن نیستیم و با ادامه این روند روز به روز شاهد نابودی بیشتر فوتبال استان می‌باشیم.

وی در مورد بحث اختلاف بین اداره کل ورزش و این هیئت گفت: اولین و مهم‌ترین وظیفه رئیس هیئت استان پس از تصدی مسئولیت تطبیق وضعیت هیئت با اساسنامه هیئت‌های فوتبال کشور بود در حالی که رئیس هیئت با اینکه این کار را انجام نداد بلکه با دوری از خرد جمعی و تصمیمات خلق‌الساعه و بدون کارشناسی عملاً حدود 20 ماه فوتبال استان را در رکود فرو برد.

صباغی افزود: امروز آنچه شاهدیم واقعیتی است به نام فوتبال که روز به روز بیشتر نابود می‌شود که البته با تاکید بر استقلال امر و رأی هیئت‌های ورزشی در انجام وظایف معتقدم چون اداره ورزش مسئول تأمین مالی و امکاناتی هیئت‌های ورزشی است حتماً باید حداقل نظارت را بر حسن انجام کار و تطبیق عملکردها با وظایف و مسئولیت‌ها داشته باشد هر چند ای کاش همه این مسایل پشت درهای مذاکره سازنده حل می‌شد تا این‌گونه شاهد تعطیلی چند ماهه فوتبال استان نباشیم.

وی با اظهار امیدواری برای رفع هر چه سریع‌تر مشکلات تصریح کرد: نمی‌توان چشم بست و واقعیت‌ها را ندید فوتبال استان در حال نابودی است و کسانی که مسبب و بانی این امر هستند در آینده باید پاسخگو باشند.

صباغی در پایان خاطرنشان کرد: در همان جلسه هم گفتم اگر رئیس هیئت فوتبال می‌تواند جلسه‌ای با مدیرکل ورزش بگذارد و مشکلات فی‌مابین را با مسالمت و آرامش حل کند، شایسته است و اگر نمی‌تواند به خاطر نجات فوتبال استان عطای خدمت را به لقائش ببخشد و خود را هم از زحمت بیشتر نجات دهد و هم امکان بازسازی فوتبال را برای نفر بعد از خود مهیا کند.

انتهای پیام/62007/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول