اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تامین اعتبار

واحد ۷ و ۸ نیروگاه رامین اهواز ساخته می‌شود

سرپرست نیروگاه رامین اهواز گفت: ساخت واحدهای هفت و هشت نیروگاه رامین از مصوبات چهارمین سفر استانی است که در صورت تامین اعتبار ساخته می‌شود.

واحد ۷ و ۸ نیروگاه رامین اهواز ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید علیرضا موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز در سالن جلسات نیروگاه رامین برگزار شد اظهار کرد: نیروگاه رامین بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی در سطح کشور است که در سال 50 با کمک شرکت روسی «تکنو پروم اسپرت» کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه نخستین واحد نیروگاه رامین در سال 58 به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و هر چهار سال یک واحد وارد مدار شد، اهواز ادامه داد: این نیروگاه در 6 واحد است که واحد ششم آن در سال 77 وارد چرخه تولید شد و یک‌هزار و 850 مگاوات در ساعت تولید برق این نیروگاه است.

وی با بیان اینکه این نیروگاه وظیفه تولید انرژی و تزریق آن به شبکه را برعهده دارد توضیح داد: علاوه بر این وظیفه، تولید بیش از یک‌هزارمگاوار برق برای تثبیت ولتاژ در تمام نقاط کشور و جلوگیری از هدرروی برق را بر عهده دارد.

*خوزستان بعد از تهران بزرگترین مصرف کننده برق است

موسوی با بیان اینکه خوزستان بعد از استان تهران بزرگ‌ترین مصرف کننده برق کشور است، تصریح کرد: نیروگاه رامین در مقایسه با پنج نیروگاه حرارتی که در سطح استان وجود دارد 65 درصد برق تولیدی نیروگاه‌های حرارتی را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در تلاشیم تا برق مطمئن، ثابت و پایداری را به مردم عرضه کنیم، عنوان کرد: نیروگاه رامین در سال 91، 42/2 درصد شبکه برق خوزستان را تامین کرد.

سرپرست نیروگاه رامین خاطر نشان کرد: در آخرین سفر ریاست جمهوری به اهواز ساخت واحدهای هفت و هشت این نیروگاه به تصویب رسید که در حال آماده‌سازی است و اگر دچار کمبود نقدینگی نشویم فعالیت‌های ساختاری آن انجام می‌شود.

*اهداف نیروگاه

وی اهداف بلند مدت این حوزه کاری را اینگونه بیان کرد: رفع محدودیت‌ها و نواقص توسعه و ساخت تجهیزات و قطعات داخلی از اهداف بلند مدت است که در حال رسیدن به آن هستیم.

موسوی با تاکید بر اینکه اهداف کوتاه این نیروگاه نگهداری و بهره‌برداری و اهداف میان مدت حفظ و پاسداشت تولید و برون رفت از آسیب‌ها است، اضافه کرد: در سال 91 بعد از 20 سال بحث مدرنیزه کردن و کنترل فرکانس واحد شماره چهار مطرح شد که با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که داشتیم تعمیرات اساسی این واحد انجام شد.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز تاثیر مثبت تحریم در کاهش هزینه‌ها اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود تحریم دستیابی به قطعات بسیار سخت بود بنابراین با همت فعالان این حوزه بسیاری از قطعات در داخل نیروگاه ساخته شد و از خروج مبالغ بسیار زیاد ارزی و ریالی جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه از فرصت تحریم‌ها برای ایستادن روی پای خود استفاده کرده‌ایم اظهار کرد: ژنراتوری که هزینه وارد کردن آن 15 هزار یورو بود با همت مجموعه در مدت پنج ماه با هزینه‌ای کمتر از یک میلیون تومان ساخته شد.

موسوی عنوان کرد: با چهار سازنده قطعه در داخل استان همکاری داریم و از سال 87 تا کنون نزدیک به 12 هزار قطعه را در شهر تامین کرده‌ایم.

*پیش بینی برق مورد نیاز تابستان

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی برق مورد نیاز برای تابستان امسال در خوزستان هفت هزار و 500 مگاوات است بیان کرد: تولید برق در خوزستان برای تابستان با احتساب سد‌ها 12 هزار مگاوات است و با در نظر گرفتن میزان برق مصرفی مازاد تولید وجود دارد.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز ادامه داد: در زمانی که مازاد تولید وجود داشته باشد از خوزستان برق به استان‌های دیگر صادر می‌شود تا کمبود آن‌ها جبران می‌شود و هنگامی که در خوزستان کمبود برق باشد از مازاد استان‌های دیگر استفاده می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول امسال دو میلیون و 600 هزار مگاوات میزان برق تولیدی نیروگاه رامین در پنج واحد بود زیرا واحد چهار در دست تعمیر بود که در مدت مشابه سال گذشته این میزان تولید سه میلیون و 500 هزار مگاوات بود.

*اهداف سال 92

موسوی اهداف سال 92 را اینگونه بیان کرد: تعمیرات واحد شماره 6 از مهم‌ترین اهداف نیروگاه در سال 92 است.

وی ادامه داد: استفاده از ابزار نوین، آماده‌سازی ترانس‌های برق قدرت، الزام به رعایت موارد زیست محیطی و به کارگیری مشعل‌هایی سازگار با محیط زیست از دیگر اهداف است که در گرو تامین نقدینگی است.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز با بیان اینکه نیروگاه پایداری برق را برعهده دارد تصریح کرد: از پایان هر سال همه واحد‌ها برای ورود به تابستان آماده می‌شوند و تلاش می‌کنیم تا یک تولید پایدار را در شبکه داشته باشیم.

وی به صادرات روزانه 400 مگاوات برق به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: این برق به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان صادر می‌شود که این رقم از مجموع یک‌هزار و 200 مگاوات برقی است که وزارت نیرو برای صادرات از طریق جنوب کشور تعیین کرده است.

*بزرگترین مصرف کننده برق خوزستان فولاد است

موسوی افزود: مصرف برق صنایع خوزستان سه هزار و 300 مگاوات است که نیروگاه رامین اهواز آن را تامین می‌کند و و بزرگ‌ترین مصرف کننده برق در خوزستان، فولاد است.

وی با بیان اینکه سوخت اصلی این نیروگاه گاز است گفت: سالانه 10 میلیون و 500 هزار متر مکعب گاز در این نیروگاه مصرف می‌شود و این گاز از پالایشگاه بید بلند تامین می‌شود، سوخت دوم این نیروگاه مازوت است.

انتهای پیام/72011/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول