اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس جمهور:

18 میلیون روستایی زیرپوشش خدمات پزشکی هستند

معاون اول رئیس جمهور گفت: در حال حاضر 18 میلیون روستایی زیرپوشش خدمات پزشکی هستند.

18 میلیون روستایی زیرپوشش خدمات پزشکی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا رحیمی پیش از ظهر امروز در جشن پایان کار احداث یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی روستایی کشور در روستای شیرینک از توابع شهرستان بردسیر اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم تا تمام روستاهای کشور را همانند شیرینک، شیرین کنیم و همه مردم روستا از امکانات لذت ببرند.

وی با اشاره به امکانات روستای شیرینک از جمله برق، آب آشامیدنی، راه آسفالته، شورای اسلامی، شورای حل اختلاف، مرکز بهداشت، شرکت تعاونی، دفتر پست، مخابرات، خدمات الکترونیک، سیستم جمع‌آوری زباله و ... گفت: امروز تحویل یک میلیون و 600 هزارمین مسکن روستایی در شیرینک انجام شد.

رحیمی تصریح کرد: احداث 2 میلیون و 650 هزار مسکن در سطح کشور توسط دولت عدالت‌محور پیگیری شد که یک میلیون و 600 هزار واحد روستایی آن تحویل شده است.

وی با بیان اینکه 500 هزار واحد روستایی دیگر در دولت آینده باید تحویل داده شود، خاطر نشان کرد: این واحدهای مسکونی همه در برابر زلزله مقاوم هستند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به خدمات دولت نهم و دهم ابراز داشت: در دولت‌های قبل 127 هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل شده بود که دولت نهم و دهم 26 برابر آن مسکن ساخته است.

رحیمی عنوان کرد: سال 88 در مجموع 53 هزار آبادی در کشور برق‌دار بودند که سال گذشته تمام روستاهای زیر 20 خانوار برق‌رسانی شدند.

وی بیان داشت: در زمینه راه روستایی 100 هزار کیلومتر آسفالت معادل 65 درصد راه‌های روستایی کشور با عملکرد سه برابر دولت‌های گذشته در دولت احمدی‌نژاد کار انجام شد.

رحیمی با اشاره به گازرسانی به 14 هزار روستا در دولت نهم و دهم افزود: این میزان گازرسانی 14 برابر دولت‌های قبلی است.

وی خاطر نشان کرد: 14 هزار روستا طرح هادی روستایی را اجرا کردند که هفت برابر دولت‌های قبلی است.

رحیمی گفت: 96 درصد روستاهای ما در دولت نهم و دهم زیرپوشش فضای آموزشی، مخابرات و خانه بهداشت قرار گرفتند.

معاون اول رئیس جمهور ابراز داشت: 26 هزار دهیاری، 18 هزار خانه بهداشت، 2 هزار و 500 مرکز بهداشت و درمان، جذب 31 هزار بهورز، 5 هزار و 300 پزشک و 4 هزار و 600 ماما در این دولت انجام شد.

وی اذعان داشت: در حال حاضر 18 میلیون نفر روستایی زیرپوشش خدمات پزشکی هستند.

انتهای پیام/80017/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول