اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خبر داد:

افتتاح مرکز نیکوکاری امام‌حسن مجتبی (ع) کمیته امداد بوشهر

مدیر کل کمیته امداد امام‌خمینی استان بوشهر گفت:در سومین روز از ماه مبارک رمضان مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) کمیته امداد بوشهر افتتاح شد.

افتتاح مرکز نیکوکاری  امام‌حسن مجتبی (ع) کمیته امداد بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرید محبی صبح امروز در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: خیران و افراد نیکوکار می‌توانند از طریق این مرکز برای کمک به نیازمندان در طرح‌های مختلف کمیته امداد ثبت‌نام و برای اجرای کار خیر مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی (ع) تمام هماهنگی‌های لازم برای انجام کارهای خیر را انجام می‌دهد.

این مقام مسئول، با بیان اینکه در مرکز نیکوکاری کمیته امداد  ضمن جمع آوری کمک‌های مردم نیکوکار اطعام نیازمندان، افطاری دادن به مستمندان و ثبت‌نام در طرح‌های اکرام ایتام، محسنین و شفا انجام می‌شود اظهار داشت: این مرکز در خیابان عاشوری بوشهر در مجتمع  استعدادهای درخشان شهید نگهدار اسماعیلی واقع است و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را برای رسیدگی به نیازمندان در بخش‌های مختلف تحویل دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی استان بوشهر با بیان این‌ که کمک‌های خیران در کوتاه‌ترین زمان در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد؛ تصریح کرد: هم‌‌اکنون برخی از خیرین از جمله، آیت‌الله صفایی‌بوشهری امام جمعه بوشهر، مهندس حسنوند استاندار بوشهر و تعداد دیگری از نیکوکاران تقبل اطعام و افطاری نیازمندان در یکی از ایام ماه مبارک رمضان کرده‌اند.

محبی با بیان اینکه هم اکنون 31 هزار خانواده که شامل 67 هزار نفر هستند از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند افزود: این افراد به صورت مستمری‌بگیر و نظام تک‌خدمتی یا چند‌خدمتی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که کمک‌های کمیته امداد جوابگوی نیازهای آنان نیست.

وی یاد آور شد: در ماه رمضان سال گذشته 16 میلیارد‌ریال که شامل زکات فطره، کفاره، اطعام و افطاری، کمک مسئولان و خیران جذب و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

این مقام مسئول به  زلزله بخش شنبه اشاره کرد و افزود: با توجه به زلزله‌ای که در بخش شنبه رخ داد، دراین ماه مبارک بصورت ویژه به آنها خدمات‌دهی می‌شود و پایگاه‌هایی در سطح استان بوشهر برای جمع آوری کمک برای مردم زلزله‌زده برپا  شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی به طرح اکرام ایتام پرداخت و با اشاره به اینکه در استان بوشهر یتیم بدون حامی نداریم، خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم که برای حل مشکلات ایتام بیش از چند حامی جذب کنیم که اگر یک حامی نتوانست به تعهد خود عمل کند، ایتام دچار مشکل نشوند.

محبی تصریح کرد: هم اینک 3 هزار و 100یتیم زیر پوشش کمیته امداد توسط 9 هزار و 500 حامی و 50 خانوار نیز توسط 110حامی حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه 300 بیمار صعب‌العلاج و خاص در قالب طرح شفا زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر قرار دارند تاکید کرد: با توجه به هزینه‌های بالای این بیماران نیازمندان برای تامین مخارج درمان آنان نیاز به کمک و مشارکت خیران است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر آزاد‌سازی زندانیان از جمله مهمترین برنامه های  این نهاد در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: با مشارکت ستاد دیه و همکاری خیران هر سال تعدادی از زندانیان جرائم مالی غیر عمد از زندان آزاد می شوند و به آغوش گرم خانواده‌شان باز می‌گردند.

محبی با اشاره به اینکه پارسال این نهاد برای آزاد‌سازی 43 نفر زندانی جرائم غیر عمد مالی 2 میلیارد و 400 میلیون‌ریال پرداخت کرده است تصریح کرد: امسال نیز برای آزاد سازی 23 نفر تاکنون 580 میلیون‌ریال بصورت بلاعوض و 590 میلیون‌ریال نیز بصورت وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است و این در حالی است که تعداد دیگری از زندانیان جرائم مالی غیر عمد منتظر کمک‌های خیران برای بازگشت آنان به خانواده هستند.

انتهای پیام/66006/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول