اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان:

219 خانواده گلستانی از پوشش کمیته امداد خارج شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: در سال گذشته با کمک خیران و رسیدگی آنها به خانواده‎های نیازمند، 219 خانواده از پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خارج شده‎اند.

219 خانواده گلستانی از پوشش کمیته امداد خارج شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس حاجی‌اکبری صبح امروز در جمع خیران گلستانی اظهار داشت: در رمضان سال گذشته 7 میلیارد و 776 میلیون ریال زکات فطره جمع‎آوری شد که این مبلغ با کمک هیئت امنای مسجد و پایگاه‎های بسیج محله بین نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین در رمضان گذشته 11 هزار و 315 بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد که مبلغ ریالی برآورد شده آن به میزان 4 میلیارد و 856 میلیون ریال است که این بسته‎های غذایی در قالب طرح همیان مولا و غذای گرم بوده است.

حاجی‌اکبری گفت: 298 میلیون و 550 هزار ریال کفاره عمد و غیرعمد در روز عید فطر سال گذشته جمع‎آوری شد که با رعایت موازین شرعی توزیع شد.

سرپرستی بیش از 3 هزار نفر توسط دو هزار حامی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان خاطرنشان کرد: در رمضان سال گذشته 2 هزار و 847 نفر حامی و خیر حمایت 3 هزار و 547 نفر را بر عهده گرفتند که 90 درصد این حامیان در شب قدر حامی شدند.

وی افزود: در بسیاری از موارد زمانی که کمیته امداد به همراه خیران سرکشی را از خانواده‎های نیازمند و یا بی‎سرپرست انجام می‎دهد خیر با مشاهده وضع آن خانواده به صورت ویژه به آنها کمک و رسیدگی می‎کند و آن خانواده با کمک خیر به سمتی حرکت می‎کند که دیگر نیازی به کمک کمیته امداد ندارد و از پوشش کمیته خارج می‎شود.

حاجی‌اکبری ابراز داشت: این در حالی است که در سال گذشته 219 خانواده از پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خارج شده‎اند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته مبلغ 470 میلیارد و 188 میلیون ریال کمک‎های بلاعوض و مبلغ 371 میلیارد و 412 میلیون ریال کمک در قالب وام بوده است.

حاجی‌اکبری عنوان کرد: در مجموع در سال گذشته بیش از 841 میلیارد و 600 میلیون ریال کمک‎های نقدی به خانواده‎های تحت پوشش صورت گرفته است.

از بیش از 200 هزار صندوق صدقه 28 میلیارد ریال کمک جمع شده است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان تصریح کرد: ما در بحث مشارکت‎های مردمی در سطح استان 205 هزار و 673 صندوق صدقه داریم که سال گذشته مبلغ 28 میلیارد و 884 میلیون ریال از محل صندوق صدقه‎های موجود در سطح استان جمع‎آوری شده است.

وی ادامه داد: در خصوص نحوه جمع‎آوری مبالغ صندوق صدقه اعلام کرد: شخصی که برای جمع‎آوری مبالغ ریخته شده در صندوق صدقه مراجعه می‎کند به هیچ وجه با پولی که در صندوق انداخته شده تماسی ندارد.

حاجی‌اکبری گفت: زیرا مبالغ داخل یک کیسه پلمپ شده ریخته می‎شود و  پس از اینکه درب صندوق باز شد مامور فقط کیسه را برداشته و به محل مخزن اداره حمل می‎شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان افزود: پس از اینکه کیسه‎ها به داخل مخزن آورده شد، افرادی که وظیفه جمع‎آوری و تجزیه پول‎ها را بر عهده دارند لباس‎های خود را با لباس کار تعویض کرده و وارد اتاق ایزوله می‎شوند.

وی بیان کرد: در اتاق ایزوله نیز نظارت‎های مختلفی وجود دارد تا هم درصد خطا در شمارش و یا تخلف در این امر به پایین‎ترین میزان خود برسد.

خرید پروتز 8 میلیونی برای یک فرد تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان تکید کرد: مبالغی که در قالب کمک‎های مردمی جمع‎آوری می‎شود در چند بخش کمک به دانشجویان و دانش‎آموزان، عمران، بهداشت و درمان و مسکن و اشتغال خانواده‎های تحت پوشش هزینه می‎شود.

وی بیان کرد: برای مثال در روزهای گذشته یکی از افراد مسن تحت پوشش نیاز به یک پروتز برای جراحی در ستون فقرات داشته که برای تهیه و هزینه عمل جراحی مبلغ 8 میلیون و 145 هزار تومان نیاز بود که کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان آن را تهیه و خوشبختانه عمل جراحی با موفقیت انجام شد.

حاجی‌اکبری در پایان متذکر شد: در سال گذشته مبلغ 2 میلیارد و 290 میلیون تومان برای 28 هزار و 740 نفر از افراد تحت پوشش در بحث بهداشت و درمان هزینه شده است.

انتهای پیام/83004/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول