اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گلستان تاکید کرد

زکات یکی از منابع کمک به ایتام / حمایت 3688 یتیم گلستانی توسط کاروان‌های حج

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: با توجه به اهمیت زکات در اسلام و درآمد بالای آن در استان این امر می‌تواند یکی از منابع کمک به ایتام باشد.

زکات یکی از منابع کمک به ایتام / حمایت 3688 یتیم گلستانی توسط کاروان‌های حج

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس حاجی‌اکبری امروز در دیدار با جمعی از خیران شهرستان گرگان زکات را یکی از منابع کمک به ایتام برشمرد و اظهار داشت: یکی از نیازها و خواسته‌های مشروع اجتماعی بهره‎مندی حداقل از زندگی و زدودن فقر از جامعه است.

وی ادامه داد: اسلام با طرح زکات به عنوان یک واجد مالی و همچنین جدای از سنت حسنه مثل صدقه و اکرام ایتام به این خواسته مشروع پاسخ قاطع داده و حتی وجوب زکات را از ضروریات دین شمرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان تاکید کرد: امروز بسیاری از ناهنجاری‎ها در اثر فقر به وجود می‌آید و خداوند حق محرومان را در مال اغنیا قرار داده است.

وی افزود: اگر ناهنجاری‌های جامعه برطرف نشود، دامن اغنیا را می‎گیرد و مسائل مانند سرقت، فروش موادمخدر، بزهکاری و ناامنی را برای همه افراد جامعه موجب خواهد شد.

حاجی‌اکبری خاطرنشان کرد: ‌از مجموع موارد مطرح شده می‎توان نتیجه گرفت با توجه به اهمیت زکات در اسلام و درآمد بالای آن در استان یکی از منابع کمک به ایتام می‌تواند زکات باشد.

جذب حامی تنها مختص به ماه رمضان نباشد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت:‌ مسئولان اکرام در نظر داشته باشند که حامی‎یابی را مختص به ماه رمضان قرار ندهند و از همه ظرفیت‌ها برای بهره‎گیری و کمک به ایتام استفاده کنند.

وی افزود: تبلیغ و ترویج فرهنگ یتیم‎نوازی در بین آحاد جامعه یک امر ضروری است و سیره مولای متقیان بزرگ یتیم‌نواز عالم می‌تواند در این مسیر بهترین الگو و اسوه برای مومنان باشد.

3 هزار و 688 یتیم گلستان توسط کاروان‌های حج دارای حامی شدند

حاجی‌اکبری با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت کاروان‌های حج در این خصوص استفاده کرد، متذکر شد: در سال گذشته 3 هزار و 688 یتیم استان توسط کاروان‌های حج دارای حامی شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان تصریح کرد: مسئولان اکرام به دنبال آسیب‌شناسی باشند و دلایل اینکه فردی که مدتی حامی بوده و قطع ارتباط می‎کند را پیدا و مرتفع کنند.

وی ابراز داشت: همچنین از سایر فعالیت‌های امدادی که برای یتیم انجام می‌شود سرپرستان ایتام را مطلع و حامیان را برای دیدار با ایتام خود تشویق کنید.

در پایان این دیدار مسئولان اکرام شهرستان‌های گرگان (منطقه یک)، گنبدکاووس، مدیریت رامیان (خان‌ببین) به عنوان برترین‎ها در این حوزه تجلیل شد.

انتهای پیام/83004/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول