اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

راه‌اندازی واحد امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

استاندار اردبیل از راه‌اندازی واحد امور بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در آینده نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی واحد امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد از اقدامات انجام یافته برای  راه‌اندازی شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این دانشگاه در سال جاری از طریق کنکور سراسری پذیرش دانشجو داشته و 50 درصد از ظرفیت پذیرش آن داوطلبان واجد شرایط بومی استان خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان پیشرفت فیزیکی پروژه مصلای پارس‌آباد مغان یادآور شد: با توجه به میزان استقبال و حضور مردم این شهرستان در نماز جمعه، احداث مصلی با گنجایش معقول ضروری به نظر می‌رسید و با این دید عملیات اجرایی این پروژه کلید خورد و برای تسریع در اتمام آن دستگاه اجرایی متولی این پروژه از اداره کل راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تغییر یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه شش طرح مصوب کار گروه امور زیربنایی استان اردبیل از جمله طرح‌های شست‌و شو و دانه‌ریزی شن و ماسه، بتن آماده درخواست تغییر کاربری به آموزشی، واگذاری اراضی برای تولید آهن و سنگ آهن و تولید گیاهان دارویی و احداث گلخانه به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل رسید.

استاندار اردبیل همچنین در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل گفت: درآمدهای حاصل از آب‌های گرم معدنی باید در خود استان و در جهت توسعه این منطقه هزینه شود.

نیکزاد افزود: منطقه سرعین و به خصوص آب‌های گرم معدنی با پول‌های استان ساخته شد و توسعه یافت اما امروز امکان صرف درآمد آن در پروژه‌های عمرانی استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: آب‌های گرم معدنی متعلق به این استان بوده و جزو سرمایه‌های استان است که در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته و درآمد حاصل از آن نیز به حساب آب منطقه‌ای واریز می‌شود.

او ادامه داد: اگر ساز و کارهای این شرکت اجازه بازگرداندن این درآمد را به استان نمی‌دهد، استان باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات برخی روستاها به ویژه در نقاط دور‌افتاده استان بیان داشت: درآمد حاصل از صدور پروانه در حریم توسط شهرداری‌ها باید با نظارت فرمانداری‌ها در روستاهای واقع در حریم هزینه شود.

انتهای پیام/62003/ک/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول