اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از حاشیه‌های مراسم روز خبرنگار در اهواز گزارش می‌دهد

از شوخی با مدیر سرای روزنامه‌نگاران خوزستان تا موافقت با سفر متاهلی

مراسم بزرگداشت 17 مرداد ماه، سالروز شهادت خبرنگار محمود صارمی و روز خبرنگار در اهواز برگزار شد.

از شوخی با مدیر سرای روزنامه‌نگاران خوزستان تا موافقت با سفر متاهلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آئین بزرگداشت روز خبرنگار در اهواز با حاشیه‌های فراوانی برگزار شد که از دید خبرنگاران مخفی نماند.

* بزرگداشت 17 مرداد ماه، روز خبرنگار در اهواز، همچون خیلی از برنامه‌های دیگر به دلایل نامعلومی با تاخیر آغاز شد.

* حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به عنوان نخستین سخنران پشت تریبون رفت و دقایقی سخنرانی کرد.

* سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان که به عنوان میهمان ویژه به مراسم بزرگداشت 17 مرداد ماه و روز خبرنگار در اهواز دعوت شده بود با تاخیر به برنامه آمد.

* استاندار خوزستان وسط حرف‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، وارد سالن برگزاری مراسم شد که حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر با دیدن وی، سخنان خود را قطع کرد و به تمجید از سید جعفر حجازی پرداخت.

* در این مراسم همچنین، محمدرضا ایزدی، مدیر سرای روزنامه‌نگاران خوزستان گزارشی از عملکرد سرای روزنامه نگاران و نحوه برگزاری مراسم روز خبرنگار ارائه کرد.

* وی قرار بود حدود پنج دقیقه صحبت کند، ولی سخنانش آنقدر به درازا کشید که مجری برنامه مجبور شد کاغذی را مبنی بر تمام شدن وقت، جلوی او بگذارد.

* مدیر سرای روزنامه‌نگاران خوزستان در سخنان خود از خبرنگارانی که در سال گذشته دار فانی را وداع گفتند و الآن در بین ما نیستند نیز یاد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به مصطفی حیدری خبرنگار اهوازی که در حادثه گازگرفتگی مشهد به همراه پنج نفر دیگر از دوستانش جان باخت اشاره کرد.

* وی همچنین از حسین ‌زراعتکار سردبیر و زهره افتخاری مدیر مسئول هفته‌نامه بهارسبز که در سانحه رانندگی جان سپردند نیز یاد کرد.

* استاندار خوزستان نیز به عنوان آخرین سخنران مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در اهواز پشت تریبون رفت و برای دقایقی به سخن پرداخت.

* با اینکه قرار بود سید جعفر حجازی سر وقت حرف‌هایش را تمام کند، ولی سخنانش نیز به درازا کشید و از وقت مقرر شده فرا‌تر رفت.

* استاندار خوزستان حرف‌های خود در جمع خبرنگاران را، با شوخی کردن با محمدرضا ایزدی مدیر سرای روزنامه‌نگاران خوزستان آغاز کرد و به مزاح گفت که الان معنی شش هفت دقیقه حرف زدن را متوجه شدم...

* حجازی در سخنان خود از خبرنگاران رسانه‌ها خواست تا با انعکاس کارهای بزرگی که در استان خوزستان در حال انجام است امیدواری مردم را زیاد کنند.

* مجری نیز خیلی حرف زد به طوری که حرف‌هایش به اندازه یک سخنران طول کشید، وی نیز در وسط حرف‌هایش به تعریف و تمجید از استاندار خوزستان پرداخت.

* اجرای ترانه و نمایش طنز که از دیگر برنامه‌های مراسم روز خبرنگار امسال بود به دلیل طولانی شدن سخنرانی‌ها، هر دوی آن‌ها اجرا نشد.

* سالن گیت بوستان که برای برگزاری مراسم روز خبرنگار تدارک دیده شده بود گنجایش همه افراد را نداشت به طوری که برخی در گوشه و کنار سالن ایستاده برنامه را تماشا می‌کردند.

* قرار بود که امسال برنامه روز خبرنگار شاد‌تر از هر سال باشد و سخنرانی‌ها کمتر شود، ولی این قرار فقط در حد یک شعار باقی ماند و همه وقت مراسم به سخنرانی اختصاص یافت.

* برخی از نشریات استانی که پرسنل آنچنانی ندارند به صورت خانوادگی در مراسم حضور یافتند و هدایای خود را دریافت کردند.

* در این مراسم به 50 خبرنگار که از سوی مطبوعات سراسری، استانی، هفته نامه‌ها و خبرگزاری‌های فعال در استان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده بودند یک سفر زیارتی مشهد مقدس هدیه شد.

* سید جعفر حجازی نیز به صورت ویژه نیز به 10 نفر از خبرنگاران صدا و سیمای مرکز خوزستان سفر زیارت حضرت امام رضا (ع) را اهدا کرد.

* در مراسم روز خبرنگار به صورت نمادین 10 نفر از افراد حاضر هدیه سفر مشهد مقدس اهدا شد که از این میان روزنامه‌های محلی دو نفر، هفته نامه‌های محلی دو نفر، خبرگزاری‌ها دو نفر، دفا‌تر سرپرستی روزنامه‌های سراسری نیز دو نفر و صدا و سیمای خوزستان دو نفر این هدیه را دریافت کردند.

* اکثر خبرنگاران صدا و سیما در مراسم روز خبرنگار اهواز غایب بودند و مجری اسم چند نفر از آن‌ها برای دریافت هدیه سفر مشهد مقدس خواند که حضور نداشتند.

* کارت‌های هدیه از سوی شرکت فولاد خوزستان و سفرهای زیارتی مشهد مقدس نیز از طرف منصور کتانباف، شهردار اهواز اهدا شده است.

* قرار بود مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع خوزستان نیز 400 صنایع دستی خوزستان را به خبرنگاران اهدا کند که این هدیه یک کیف خالی بود.

* برای روز خبرنگار امسال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز هدایای فرهنگی را برای خبرنگاران در نظر گرفت که این هدایا کتاب‌هایی بود که معلوم بود سال‌های در انباری‌ها مانده‌اند و مشتری ندارند به همین خاطر به خبرنگاران هدیه شدند.

* اکثر خبرنگاران از گرفتن کتاب‌ها خودداری کردند، زیرا موضوعات آن‌ها ربطی به حرفه و شغل آن‌ها نداشت و بعضاً هم از کتاب‌های تخصصی رشته‌های دیگر بود.

* در این مراسم همچنین از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای 10 نفر سفر نیم‌بها به عتبات عالیات در نظر گرفته شد که بعداً برای آن قرعه کشی خواهد شد.

* در مراسم روز خبرنگار اهواز، نام دو سایت خبری خوزستان جزو خبرگزاری‌ها قرائت و هدایایی به آن‌ها داده شد که اعتراض برخی از سرپرستان خبرگزاری‌های استان را در پی داشت.

* هنگام تجلیل از خبرنگاران روزنامه‌ها و هفته نامه‌های محلی، مجری، اسم چند تا از نشریات را اشتباه خواند که با کمک حاضران اشتباه خود را جبران کرد.

* هنگام اهدای سفر مشهد مقدس به نمایندگان خبرنگاران، مجری از استاندار خواست که هدیه سفر مشهد مقدس برای کسانی که متاهل هستند را متاهلی بدهد که بتوانند به همراه همسر خود به زیارت امام رضا (ع) بروند که سید جعفر حجازی نیز با آن خواسته موافقت کرد.

* تعدادی از خبرنگاران مانند همیشه فقط در مراسم روز خبرنگار حضور داشتند و از شرکت آن‌ها در جلسات و برنامه‌های دیگر در طول سال خبری نیست.

* مراسم خیلی بیشتر از وقتی که برایش در نظر گرفته بود طول کشید و تا مدت زیادی بعد از گفتن اذان مغرب پایان یافت به طوری وقتی خبرنگاران از سالن خارج شدند هوا کامل تاریک شده بود.

انتهای پیام/72010/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول