اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان:

خبرنگاران با نقد منصفانه زمینه‌ساز توسعه جامعه باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان گفت: خبرنگاران با نقد منصفانه زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت جامعه باشند.

خبرنگاران با نقد منصفانه زمینه‌ساز توسعه جامعه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان، انور ضیایی صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان بوکان، اظهار داشت: خبرنگاران با نقد منصفانه و به دور از جناح‌گرایی می‌توانند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت جامعه باشند.

وی تصریح کرد: خبرنگاری شغلی حساس، تاثیرگذار و بسیار حیاتی در جامعه است و خبرنگاران با برخورداری از جسارت، شجاعت، صداقت و امانتداری رسالت سنگینی به دوش دارند.

وی تصریح کرد: شجاعت، صراحت لهجه و شیوایی قلم از مهم‌ترین ویژگی‌های خبرنگاران است.

ضیایی با اشاره به نقش مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: رسانه‌ها از جایگاه رفیعی برخوردار هستند و می‌توانند با ارائه راهکارهای اصولی باعث پویایی جامعه شوند و زمینه رشد و توسعه فرهنگ دینی را فراهم کنند.

وی، زمینه‌سازی برای ایجاد توسعه همه جانبه و ارتقای سطح فرهنگ دینی در جامعه را مهم‌ترین رسالت خبرنگاران عنوان کرد و گفت: تاثیر آموزه‌های قرآنی و پاسداری از حریم فرهنگ در هیاهوی شبیخونی که معاندان به وسیله پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز برای تسخیر افکار مردم به کار گرفته اند بر کسی پوشیده نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با بیان اینکه عرصه بیان واقعیت‌ها و تبیین حقایق کار بسیار سنگینی بوده و تلاش مضاعف می‌طلبد، اضافه کرد: همت مضاعف خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی سبب رشد و ارتقای فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی شده چرا که بسیاری از توطئه‌های شیطانی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به واسطه رشادت، شهامت و فداکاری خبرنگاران نقش بر آب شده است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران رسالتی بسیار مهم در جامعه دارند، اظهار داشت: خبرنگاران با نقد منصفانه و به دور از جناح‌گرایی می‌توانند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت جامعه باشند.

ضیایی ادامه داد: 17 مرداد روز یادآوری ایثار و فداکاری خبرنگارانی همچون شهید صارمی بوده، این شهید در برابر گروه متجاوزان و اشغال‌گران با فداکاری خون خود را نثار کرده تا درس ایثار و فداکاری را به ما بدهد.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی، اظهار داشت: رسانه می‌تواند در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه نقشی بی‌بدیل داشته باشد.

انتهای پیام/61006/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول