اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو چهارمین دوره شورای شهر آبادان:

خط قرمز منافع مردم است/ عملکرد «شیرازی» قابل‌قبول‌تر از شهرداران قبلی

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر آبادان گفت: شهردار فعلی آبادان نسبت به شهرداران قبلی خدمات قابل قبول‌تری را به شهروندان ارائه کرده است.

خط قرمز منافع مردم است/ عملکرد «شیرازی» قابل‌قبول‌تر از شهرداران قبلی

حمید حنظل عیدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: ما به عنوان منتخب مردم باید از زبان مردمی صحبت کنیم که به ما رای اعتماد دادند، به ما وکالت دادند تا از مطالبات آنها سخن بگوییم و از منافع آنها دفاع کنیم در این راستا برخی افراد در خصوص تعیین خطوط قرمز برای منتخبین مردم اظهار نظرهایی می‌کنند.

وی افزود: به عنوان منتخب مردم اعلام می‌کنم خطی که باید دنبال کنیم مصالح نظام و منافع عامه مردم غیور و شهید پرور آبادان است و دیگر مسائل در حاشیه قرار دارند.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: در اظهار نظرهای غیرآگاهانه برخی از همکاران جدیدالورود به شورا، که حتی به بار حقوقی مطالب خود توجه نکرده‌اند مطالبی آمده است که گویا فراموش کرده‌اند از حق و حقوق چه کسانی باید دفاع کنند.

وی در ادامه گفت: چه کسی می‌تواند بگوید مردم شهر آبادان از امکانات مناسب برخوردار هستند و رضایت دارند؟ مطمئناً تا مرز رضایتمندی فاصله زیادی داریم.

حنظل عیدانی خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم از زبان مردم شطیط، سده و جمشید آباد، سلیچ غربی و شرقی، کوی ملت، میدان طیب، علوانیه، فازهای یک و دو و سه امیرآباد، تعاونی‌های کوی مسکن فرهنگیان، کوی ولیعصر، کوی قدس و بسیاری نقاط دیگر شهر در خصوص رضایت‌مندی عملکرد شهرداری سخنی بگوییم، چه باید بگوییم و از چه خدماتی صحبت کنیم؟ ما کل شهر آبادان را باید رصد کنیم نه تنها مناطق خاص و مرکزی شهر و خیابان‌های اصلی که آنها هم کمبودهای فراوانی دارند.

وی همچنین عنوان کرد: ما خدماتی که به شهروندان خود ارائه می‌کنیم را باید با کدام شهر مقایسه کنیم تا بگوییم در چه جایگاهی قرار داریم با شهری چون اصفهان یا شیراز یا اهواز؟ بنابراین از همکاران انتظار دارم که با هم واقع‌بینانه به مسائل و مشکلات آبادان نگاه کنیم.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر آبادان در ادامه اظهار کرد: مطالبات مردمی بسیار زیاد است و کاملاً به حق و به‌جاست، ما باید به دنبال برطرف کردن آنها باشیم.

*شهردار نباید دچار روزمرگی باشد

وی با تاکید بر اینکه قطعاً نمی‌توانیم بگوییم که حلال تمام مشکلات خواهیم بود اما باید تمام سعی و تلاش خود را داشته باشیم، افزود: از همه همکارانم انتظار دارم که در یک فضایی صمیمی و دوستانه با وحدت و همدلی با ارائه یک برنامه مدون به دنبال راهکارهای حل مشکلات باشیم و خدای ناکرده برای رسیدن به اهداف خاص و تسلط برای هیئت رئیسه شورای شهر و جانب‌داری از طیف و جناح و یا فرد خاصی درصدد حذف دیگران برنیاییم، چرا که مردمی که به ما رأی دادند بر اعمال و رفتارهای ما به درستی نظارت دارند و می‌دادند که چنین معاملاتی چه ضربه‌ای به شهر وارد خواهد کرد.

حنظل عیدانی خاطرنشان کرد: ملاک ما برای انتخاب شهردار باید برنامه باشد شهرداری که دچار روزمرگی باشد نمی‌تواند به شهروندان خدمات درستی بدهد پس طبق توافق منتخبان مردم در یک جلسه و فضای دوستانه مقرر شد، از کسانی که آمادگی و توانایی لازم را برای اداره امور شهرداری آبادان داشته باشند با اعلام فراخوانی در تاریخ‌های نهم و دهم شهریور دعوت به عمل آید تا در حضور منتخبین مردم به ارائه برنامه‌ها و راهکارهای برنامه‌های خود بپردازند سپس با انتخاب شهردار اصلح شورای شهر کار خود را آغاز کند.

وی ادامه داد: همچنین بنا به پیشنهاد برخی از منتخبین شورای شهر برای انتخاب هیئت رئیسه از میان افراد کاندیدا برای تقبل این مسئولیت مقرر شد در جلسه‌ای به ارائه برنامه‌های خود برای اداره شورای شهر بپردازند و بر اساس قابلیت‌های ارائه شده نسبت به انتخاب هیئت رئیسه تصمیم گیری شود.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر آبادان اضافه کرد: به دلیل زیاده خواهی برخی افراد و بدون رعایت اولین تصمیم اتخاذ شده شورایی در دعوتی کاملاً خصوصی از برخی از اعضا، مطالبی را در خصوص انتخاب هیئت رئیسه و شهردار در برخی از روزنامه‌ها و سایت‌ها اظهار داشته‌اند که از نظر سایر منتخبان به دلیل نقض اولین تصمیم شورایی کاملاً مردود است.

وی عنوان کرد: من به‌عنوان یکی از اعضای 13 گانه منتخب شورای شهر اعلام می‌کنم که شورای شهر ضمن حفظ استقلال خود باید در تعاملی سازنده با همه مسئولان و مدیران خدوم این نظام مقدس و همچنین نمایندگان مردم شهرستان آبادان در مجلس شورای اسلامی شهرستان، کارشناسان و صاحب‌نظران و دلسوزان این مرز و بوم و با دور نگاه داشتن فضای کاری شهرداری از هرگونه سیاسی کاری و اعلام نظرهای غیرکارشناسانه به وظیفه خود عمل کند.

*ارائه برنامه مدون به شهردار

حنظل عیدانی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند منتخب ما باشد که به مطالبات مردمی که توسط شورای شهر در قالب یک برنامه مدون به شهردار منتقل می‌شوند جامه عمل بپوشاند، گفت: از اهم مطالباتی که می‌توان به آنها اشاره کرد عبارت از اتمام پروژه‌های ناتمام، توجه به مناطق کمتر برخوردار، توجه ویژه به بافت‌های فرسوده،‌ توجه به ساخت و سازهای ناهمگون در مناطق شرکتی و خیابان‌های اصلی، ساماندهی صنوف مزاحم، تعیین تکلیف املاک راکد در محدوده طرح و توجه به ورودی‌های شهر هستند.

وی اضافه کرد: همچنین به‌کارگیری نیروهای متخصص، ‌متعهد و کارآمد و در رأس آنها نیروهای بومی منطقه، پاسخگویی شهردار بر اساس شاخص‌های ارزیابی عملکرد شهرداری نه کلی گویی، ‌حرکت بر اساس سند توسعه نه روزمرگی، مدیریت درست پسماندها، توجه به درآمدهای پایدار، تقویت و مشارکت بخش خصوصی با شهرداری در اجرای پروژه‌ها وفق قوانین تعیین شده، تقویت برون سپاری و تصدی‌گری شهرداری در اغلب فعالیت‌ها، جذب سرمایه گذاران برای رونق اقتصادی شهر و ارائه خدمات بهتر، ‌توسعه کمی و کیفی بازارچه‌های محلی و منطقه‌ای، توسعه فضای کسب و کار نیز از دیگر مواردی‌ هستند که باید مورد توجه شهرداری باشد.

به گفته عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر آبادان اشتغالزایی، توسعه سرانه فضای سبز، ارتقای توانمندی علمی و عملی نیروهای انسانی شهرداری، احیای بافت‌های تاریخی و مذهبی، توجه به امور ورزش و جوانان و بانوان، توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی، احیای هویت فرهنگی آبادان، احیای سواحل آبی و توسعه ظرفیت‌های آبی برای گردشگری، ‌توسعه حمل و نقل عمومی با استفاده از ظرفیت‌ها و مجوزهای مناطق آزاد، توجه ویژه به معماری و عمران شهری، توجه به خدمات ایمنی مناسب به شهروندان،‌ هوشمندسازی خدمات شهرداری، تعدیل نابرابری‌ها و تامین حقوق شهروندی از دیگر موارد مورد توجه شهردار است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر شهردار فعلی آبادان نسبت به شهرداران قبلی خدمات قابل قبول‌تری را به شهروندان ارائه کرده است و قطعاً یکی از گزینه‌های شهرداری آبادان خواهد بود اما ما نباید بدون توجه به کاستی‌ها و انتظارات مردمی در مورد شهردار آینده قضاوتی کنیم و همه افرادی که در حال حاضر مشغول رایزنی با اعضای شورای شهر منتخب برای انتصاب در مسند شهرداری آبادان هستند باید دارای برنامه مدون و هدفمند مبتنی بر واقعیت‌ها و نظرات کارشناسی شده باشند.

حنظل عیدانی اضافه کرد: در نهایت شهردار با رأی اکثریت اعضای شورای شهر انتخاب خواهد شد و قطعاً فردی که به‌عنوان شهردار انتخاب شود، شهرداری برای تمام مردم شهر آبادان خواهد بود نه طیف یا جناح خاص و همه اعضای شورای شهر باید همکاری سازنده‌ای برای رفع مشکلات مردم با شهردار داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در راستای وحدت و همدلی و تعامل سازنده اعضای شورای شهر بتوانیم اندکی از بار مشکلات مردم شهر آبادان را برطرف کنیم و در واقع بتوانیم خدمتگذاران لایقی برای این مردم شریف باشیم.

انتهای پیام/ 72001/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول