اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیر حوزه‌های علمیه

اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد

اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در قم برگزار شد.

اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این اجلاس علاوه بر مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله استادی دبیر شورای عالی حوزه، معاونان حوزه‌ علمیه و 27 مدیر استانی حضور داشتند.

در ابتدای اجلاس حجت‌الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه طی سخنانی گفت: در اجلاسیه امسال 27 مدیر استانی و مدیران چهار مدرسه ویژه حوزوی حضور دارند و به بحث و بررسی و تبادل نظر در مورد موضوعات گوناگون خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه پس از مراسم افتتاحیه امروز نشست مشترک مدیران و معاونان برگزار خواهد شد گفت: هدف از این نشست پیگیری مصوبات و طرح‌های نشست‌های گذشته است و در جلسه بعد از ظهر هم یک نفر مخبر از میان مدیران انتخاب می‌شود تا نتایج کار معاونت‌ها را به اطلاع همگان برساند.

در ادامه حجت‌الاسلام احمد فرخ‌فال، مدیر حوزه علمیه استان قم سخنرانی کرد و با بیان اینکه تاکنون 36 جلسه توسط اعضای این ستاد تشکیل شده است گفت: در نخستین گام تمام عناوینی که مد نظر رهبر معظم انقلاب بوده استخراج و به دفتر ایشان و نیز شورای عالی تقدیم شد که بیش از 100 عنوان بود.

وی ادامه داد: در جلسات بعدی ستاد 52 عنوان از عناوین کلی به عنوان طرح به همراه حواشی لازم تهیه و به شورای عالی ارائه شد و در مرحله سوم هم قرار بر این شد که طرح‌ها در هم ادغام شوند تا با مشکلات مالی موجود قابلیت اجرا داشته باشند که در نهایت 39 طرح با همه پیش‌نیازها به شورای عالی ارائه شد که مورد توجه و عنایت هم قرار گرفت.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور سخنران بعدی این اجلاس بود.

وی با اشاره به انتظاراتی که مرکز مدیریت از مدیران استانی حوزه‌های علمیه دارد گفت: نخستین انتظار این است که مدیران باید وقت کافی را برای حل مشکلات و بررسی موضوعات اختصاص دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و برخی همراه و برخی دیگر ناهمراه هستند و نمی‌توان بر روی آنها حساب کرد بنابراین حوزه‌های علمیه باید بر روی پای خود بایستند و استقلالشان را حفظ کنند.

پس از آن آیت‌الله استادی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه طی سخنانی گفت: تشکیلات اداری حوزوی نباید وسیع‌تر از میزان کنونی بشود و باید به توسعه فعلی بسنده کرد و از این پس به کیفیت امور توجه شود تا مدرس، طلبه و مبلغ خوب تربیت شود.

وی نظارت بر مدیران حوزوی را مورد توجه قرار داد و گفت: اینگونه نیست که وقتی شخصی را به عنوان مدیر تعیین می‌کنند کاری به او نداشته باشند؛ رعایت احتیاط در مصرف سهم امام نیز از جمله اموری است که مدیران باید دقت فراوانی در آن داشته باشند.

استادی بیان داشت: آسیب‌شناسی فعالیت مدارس و مراکز حوزوی و نیز علل و عوامل بی‌اعتنایی برخی مردم نسبت به عالمان دینی هم ضرورت دارد؛ مدیران حوزوی باید تلاش کنند که حوزه‌ها همچنان از جریان‌های سیاسی و احزاب مختلف در همه مسائل بی‌نیاز و استقلال داشته باشند، این مورد هم جزء پیشنهاداتی است که مدیران به شورای عالی ارائه کرده‌اند و بسیار خوب است.

حجت‌الاسلام ابوالفتاح نواب، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه هم سخنران پایانی اجلاس بود. وی با اشاره به عملکرد 15 ماهه شورای ششم اظهار کرد: تاکنون حدود 80 جلسه تشکیل شده که در نهایت 106 تصمیم و 55 مصوبه حاصل آنها بوده است.

وی افزود: شورای عالی وظیفه سیاست‌گذاری‌های کلان و نظارت بر حوزه‌‌ها را انجام می‌دهد؛ در حوزه نخست چهار محور کاری وجود داشته است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه تصویب سند چشم‌انداز حوزه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت و دفتر مطالعات شورای عالی در این زمینه تلاش فراوانی داشتند و رهبر معظم انقلاب هم در این مورد تاکید کرده‌اند.

اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه در قم به مدت دو روز ادامه خواهد داشت و در نوبت عصر امروز و فردا، کمیسیون‌های تخصصی به بررسی مشکلات حوزه‌ها در استان‌های مختلف و نیز ارائه راهکارهای لازم برای حل آنها خواهند پرداخت.

انتهای پیام/78004/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول