اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی:

فتوای اخیر شیخ وهابی ترویج فساد به اسم دین و اسلام است

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: فتوای اخیر شیخ وهابی مبنی بر جهاد نکاح با محارم ترویج فساد به اسم دین و اسلام است.

فتوای اخیر شیخ وهابی ترویج فساد به اسم دین و اسلام است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مفتیان وابسته به حکومت آل سعود که پیوسته کارشان توجیه رفتارهای حکومت است، اخیرا برای اینکه از تروریست‌ها حمایت کنند فتوایی دادند که هیچ مبنای فقهی و شرعی ندارد و یک نوع ترویج فساد به اسم دین و اسلام را تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: به راستی کجای قرآن و اسلام و سنت چنین چیزی را در خود سراغ دارد، حقیقت این است که دریوزگی این مفتیان مفلوک تا جایی پیش رفته که حتی حاضرند با ضروریات دین و انسانیت مقابله کنند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس ادامه داد: متاسفانه امروز در خدمت سلطان بودن برای این شیوخ بالاترین شرف شده است، علمای دین باید در خدمت دین و ترویج دین باشند و نه اینکه به ابزاری برای سلطه‌جویی سلطه‌گران تبدیل شوند.

سلیمی بیان داشت: جای سوال اینجا است علمایی که این فتوا را صادر کردند چرا در مورد رژیم صهیونیستی و مقابله با آن کوچکترین سخنرانی نکردند، چرا در مقابل کفار و سلطه کفار و جنگ صلیبی که امروز آمریکا صراحتا اعلام کرده جنگ صلیبی را علیه کشورهای اسلام آغاز کرده کوچکترین سخنی بر زبان جاری نکردند، این نشان دهنده عمق وابستگی این مفتیان است که امروز جاده صاف کن صهیونیست‌ها و نظام سلطه لقب گرفته‌اند.

اخیرا یکی از شیوخ وهابی سعودی مجوز «جهاد نکاح» افراد مسلح و تروریست‌ها در سوریه با محارم خود از جمله خواهرانشان را صادر کرد.

العمر شیخ وهابی سعودی در اشاره به افراد مسلح و تروریست در سوریه گفته که آنها درصورت نبود زنان نامحرم می‌توانند با محارم خود جهاد نکاح کنند.

وی همچنین در سخنانی که شبکه تلویزیونی وصال نزدیک به تندروهای تکفیری پخش کرد، از عملیات مستمر تروریست‌ها و افراد مسلح علیه آنچه آن را ماشین کفر و ظلم نظام‌های سوریه و ایران خواند، ستایش کرد.

این شیخ وهابی در قبال انتقادهای شدید مطرح شده علیه فتوای موسوم به «جهاد نکاح» گفت: برخی امروز در انتقاد از فتواهای مبلغان که به برادران مجاهد (افراد مسلح) در سوریه شتاب می‌کنند در حالی که از جرم‌ها و قتل زنان و کودکان انتقادی نمی‌کنند.

انتهای پیام/87001/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول