اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می دهد

از دل نازکی شورائیان تا رفتن شهردار با لباس سفید از پست مدیریت شهری

یکی دیگر از جلسات علنی و رسمی شورای شهر گرگان که این بار با چاشنی متفاوتی از جنس خداحافظی همراه شده بود حواشی زیادی به خود گرفت.

از دل نازکی شورائیان تا رفتن شهردار با لباس سفید از پست مدیریت شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، طبق معمول و روال پیشین، جلسه شورای اسلامی شهر گرگان با تاخیر تقریبا نیم‎ساعته آغاز شد گرچه این بار رئیس شورا درست در زمان مقرر منتظر یاران و یاوران دیرین و نام‎آشنای خود در دوره چهارم شد اما وقت‎شناسی رئیس شورا نیز نتوانست شورائیان را به موقع گردهم آورد که این موضوع حتی واکنش یکی از اعضای شکست‎خورده به دوره چهارم را نیز در پی داشت که چرا اعضای شورا در آخرین جلسه نیز ذره‎ای برای همکاران خود ارزش قائل نمی‎شوند این در حالی است که برخی از شورائیان، دوره سوم را یکدست می‎دانستند.

یکی از مباحث جالبی که در جلسه شورا توسط حبیب‎الله قلیش‎لی عضو سوم شورای اسلامی شهر گرگان مطرح شد این بود که نوید شکست خود را قبل از برگزاری انتخابات شورای جدید می‎دانست و اینکه بررسی‎های میدانی و ارسال 2 هزار پیامک، شکستش را حتمی و نمایان کرده بود.

خداحافظی با کرسی شورای سوم کار سختی است

تشریح و یادآوری سخنان مذکور سبب شد تا قلیش‎لی حرف دل خود را به زبان آورد که اگر این 2 هزار نفر به جای پیام تسلیت، رای خود را به نفع ایشان در صندوق آراء می‎انداختند اکنون یکی از کرسی‎نشینان دوره چهارم بود.

گرچه به اذعان قلیش‎لی خداحافظی با کرسی شورای سوم کار سختی است اما این عضو شورا حب جاه و مقام را از بُعد معنوی آن می‎دانست و نه بُعد مادی.

این عضو شورا قبول مسئولیت را به زندان دنیا تعبیر کرد و افزود: همچنانکه دنیا زندان مومن است و باید آن را تحمل کند فراز و نشیب‎های پیش‎رو نیز باید در تحمل افراد بگنجد سپس خطاب به عبداللهی دیگر عضو بازمانده از شورای چهارم گفت: مشیت خدا بر این قرار گرفته که در این دوره ورود نکنیم شاید مقدرات خدا این باشد که در مسئولیتی دیگر کارهای بزرگی به دست‎مان رقم بخورد.

در نطق پیش از دستور هر چه دلم بخواهد می‎گویم

بیان این انابه‎ و نگرانی از سوی قلیش‎لی سبب شد تا برخی اعضا نسبت به سخنان وی واکنش نشان دهند که چرا به جای نطق پیش از دستور به بیان واگویه‎های خود می‎پردازد که قلیش‎لی در پاسخ گفت: در نطق پیش از دستور هر چه دلم بخواهد می‎گویم.

ابیات خداحافظی با زبان شعر بر لسان قلیش‎لی جاری بود و در میان نطق پیش از دستور هر از گاهی به زبان می‎آمد، این عضو شورا یکی از افتخارات دوره فعلی را وجود شهردار ثابت در طول مدت فعالیت شورای سوم برشمرد چراکه ابراهیم کریمی در این دوره توانسته با اقتدار در تمام مدت فعالیت شورای سوم باقی بماند و این سخن قلیش‎لی با مزاح جالب چراغعلی که «شورای سوم معتقد بود شهردار گرگان با لباس سفید آمده و باید با لباس سفید برود» مواجه شد.

از مشاجره لفظی تا حرف‎های درگوشی

جلسه شورا با صحبت‎های هر یک از اعضا ادامه پیدا کرد تا اینکه در بخش بررسی لوایح، کار به مشاجره لفظی بین دو عضو شورا کشیده شد و قلیش‎لی که تا این مدت مدعی بود در طول شش سال فعالیت شورای سوم بسیاری از مسائل را برای حفظ آرامش تحمل کرده است اما در واپسین لحظات عمر شورا دل نازک شده بود و این سخن کلاتی که درباره لایحه مورد بحث آنچه مدنظر است را نمی‎فهمد به مذاق قلیش‎لی خوش نیامد و ادامه داد تا به حال هر چه گفتید تحمل کردم اما اجازه نمی‎دهم هر طور خواستید سخن بگویید.

مشاجره این دو عضو شورا دقایقی به طول انجامید و کلاتی که می‎خواست رفتار خود را به گونه‎ای توجیه کند با وسط کشیدن کتاب قانون بر روی حرف خود صحه گذاشت سپس در کنار قلیش‎لی قرار گرفت تا رفع کدورت کند و نکته جالب اینکه رفتار ناپسند کلاتی با مسن‎ترین عضو شورا کمی بعد از صحبت کردن به حرف‎های درگوشی رسید.

پایان جلسه شورای علنی شهر گرگان با گرفتن عکس یادگاری ثبت شد و همچنان طبع قلیش‎لی برای شعر و شعرخوانی گل کرده بود و تا زمان عکس گرفتن ادامه داشت و آخرین عکس شورائیان در دوره سوم نیز با زمزمه ابیات آهنگ خداحافظی تکمیل شد.

انتهای پیام/83001/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول