اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خطاب به اعضای شورا:

نارسایی‌های احتمالی قانون، دستاویز دور زدن قوانین نباشد

فرماندار قروه به اعضای شورای اسلامی دور چهارم در روستاها توصیه کرد که تمامی حرکت‌ها باید در چارچوب قانون باشد و نارسایی‌های احتمالی قانون، دستاویزی برای دور زدن قوانین قرار نگیرد.

نارسایی‌های احتمالی قانون، دستاویز دور زدن قوانین نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی بخش چهاردولی گفت: انتخابات 24 خردادماه و مشارکت گسترده مردم، مواضع سیاسی کشورهای دنیا را در قبال سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تغییر داد.

فرماندار شهرستان قروه افزود: همدلی و همبستگی مردم در تحقق حماسه سیاسی، پیام بزرگی را برای مسئولان در پی داشت و آن تلاش برای تحقق حماسه اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه حماسه اقتصادی زمانی کامل می‌شود که قدم‌های روبه جلو و حماسی برداشته شود، افزود: با تقویت همدلی و همبستگی و به واسطه اقتداری که جمهوری اسلامی در سطح خاورمیانه و دنیا دارد، این حماسه نیز با همان عظمتی که حماسه سیاسی شکل گرفت، تحقق می‌یابد.

فرماندار قروه گفت: مسئولان با تکیه بر برنامه‌هایی که مبتنی بر حرکت مردمی و با پشتیبانی آنان باشد، به تحقق حماسه اقتصادی دلگرم می‌شوند.

فرماندار قروه ورود اعضای شورای اسلامی به این عرصه را از روی آگاهی عنوان کرد و اظهار داشت: در نظام حکومتی اسلامی که چارچوب‌های حاکم مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی است، از شاخص‌های مهم مورد توجه در این نظام خدمت به مردم است.

شیخی‌زاده اهمیت این نکته در آموزه‌های دینی را تا آن جا دارای اهمیت برشمرد که هم‌ردیف انجام واجبات دینی مطرح شده و گره‌گشایی از کار مردم به منزله عبادت عنوان شده است.

فرماندار قروه، فلسفه وجودی شوراها را به واسطه اجتماعی بودن انسان، دارای اهمیت دانست و افزود: انسان همواره نیازمند کار گروهی و شورایی است تا مسائل و مشکلات خود را در قالب حرکت‌های اجتماعی که همواره ثمربخش بوده است، حل و فصل کند.

شیخی‌زاده انتخابات شورای اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: در ساختار حکومتی که مبنای آن مردم‌سالاری دینی است، تکیه بر آرای مردم حرف اول را می‌زند که این مهم در وجود شوراهای اسلامی متبلور شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر تقویت ارتباط تنگاتنگ شوراهای اسلامی به ویژه شورای روستاها با نهادهای اجرایی و ادارات شهرستان گفت: ادارات در این زمینه موظف هستند تا با برداشتن گام‌های اساسی و کمک به شورا، زمینه تغییر دید مثبت به نفع شورای اسلامی را فراهم کنند.

وی بر لزوم تعامل بیشتر شورای عالی استان‌ها با شورای اسلامی شهر و روستا نیز تاکید داشت و گفت: قدم‌هایی در شورای عالی استان‌ها برای رفع موانع و مشکلات شوراهای روستا برداشته شده، اما کافی نیست.

شیخی‌زاده نگرش قومی و قبیله‌ای در رسیدگی به امور ساکنان روستا را ناپسند برشمرد و افزود: این برخورد در بین اعضای شورا نباید باشد، چراکه شما برگزیده قوم و طایفه خود نیستید بلکه منتخب همه مردم هستید.

وی مهم‌ترین ویژگی اعضای شورای اسلامی را داشتن چشم پاک و دست پاک عنوان کرد و گفت: اگر این دو ویژگی در نهاد کسی باشد، تعهد و تخصص را برایش به ارمغان می‌آورد و اگر نباشد، آسیب‌هایی به فرد و جامعه وارد می‌کند.

شیخی‌زاده با اشاره به اهمیت نقش شوراهای اسلامی به ویژه در روستاها، گفت: خدمت مطلوب  به مردم و پاسخگویی شایسته به درخواست‌های آنان، مناسب‌ترین شیوه پاسخ به اعتماد آنان است.

فرماندار قروه در ادامه به مشکلات روستانشینان شهرستان اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین معضلات موجود کمبود آب شرب است که در سال جاری علاوه بر اعتبارات سال92، سه میلیارد ریال برای تامین آب شرب روستاها در شهرستان اختصاص یافته است.

بخشدار چهاردولی نیز گفت: در حال حاضر تمامی 34 روستای این بخش دارای شورای اسلامی هستند که 104 نفر افتخار عضویت در شوراهای اسلامی را دارند.

داریوش الماسی افزود: 207 نفر برای عضویت در شورای اسلامی روستاهای این بخش ثبت‌نام کرده بودند.

انتهای پیام/79009/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول