اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی معدن گلستان:

رودخانه‌های گلستان نظارت جدی‌تری را می‌طلبند

رئیس نظام مهندسی معدن استان گلستان گفت: رودخانه‌های استان به عنوان یکی از منابع ملی مهم در استان، نیازمند توجه و نظارت جدی‌تری از سوی مسئولان استان است.

رودخانه‌های گلستان نظارت جدی‌تری را می‌طلبند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان صادق‌‎علی مقدم صبح امروز در آئین تقدیر از روابط عمومی مدیریت بحران استان گلستان در همایش آموزشی «مهندسی رودخانه و بهره‌برداری اصولی از رسوبات شن و ماسه» در گرگان اظهار داشت: برخورد با رودخانه‌ها باید کاملاً اصولی، هوشیارانه و مبتنی بر قواعد خاص حاکم بر آن باشد.

وی خاطرنشان کرد هرگونه تغییر غیر فنی در ساختار رودخانه‌ها موجب تحولاتی جدید در محدوده گسترده‌تری از آن می‌شود که این تحولات ممکن است موجب تخریب محیط زیست و حتی نابودی انسانها شود.

ریشه بسیاری از تعرضات به منابع طبیعی فقدان آگاهی است

مقدم ادامه داد: در بررسی بسیاری از حوادث طبیعی، نقش انسان به عنوان یکی از عوامل اصلی در این حوادث پررنگ و تاثیرگذار بوده است. 

وی اضافه کرد: جدا از برخی سودجویی‌ها، بخش عمده‌ای از این تخلفات به علت فقدان آگاهی و آشنایی، با قوانین این بخش است

رئیس نظام مهندسی معدن استان گلستان افزود: با توجه به این موضوع باید ضمن آگاهی مجموعه ناظران این منابع، برای برخورد مناسب مردم در قبال منابع ملی، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مستمری را تدارک دید.

مقدم یادآورشد: همچنین لازم است قبل از اعمال هر نوع اقدامی، عکس‎العمل رودخانه نسبت به آن را پیش‌بینی کرد و به عبارت دیگر اثرات تغییرات موضعی بر کل سیستم رودخانه را مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

حضور موثر دستگاه‎ها در همایش علمی مبین توجه آنان به آینده منابع طبیعی است

وی با تشکر از همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله آب منطقه‌ای و مدیریت بحران گلستان در برگزاری همایش مهندسی رودخانه‎ها در استان اذعان داشت: این همایش و نقش موثر این دستگاه‎ها نشان داد که مسئولان استان نگران آینده منابع طبیعی و اثرات مخرب استان‎ها بر آن هستند.

مقدم تصریح کرد: ‌این همایش به دنبال آن بود تا از دیدگاه علمی به این موضوع بپردازد و ضمن مشخص نمودن فرصت‎ها و تهدیدها، بتواند مسیر برخورد با ناهنجاری‌های این بخش را به شکل علمی مورد بررسی و کنکاش قرار دهد.

به گفته وی در این همایش روابط عمومی مدیریت بحران استان توانست ضمن همکاری در اجرای این دوره آموزشی مباحث علمی این کارگاه علمی و تخصصی را به شکل خبری منعکس کند.

استقبال از کارگاه آموزشی تاکید بر استمرار دوره‎های آموزشی است

رئیس نظام مهندسی معدن استان گلستان ضمن تشکر از تمامی مخاطبان حاضر در این دوره دو روزه آموزشی به ویژه اعضای نظام مهندسی استان گلستان متذکر شد: استقبال مخاطبان از این دوره ما را مصمم می‌کند تا بر حسب نیاز مجموعه، دوره‌هایی دیگر با اهدافی مشخص برای این مجموعه تعریف کنیم.

تقدیر از مدیریت رسانه مدیریت بحران گلستان

در این مراسم با اهدای لوح تقدیری از سوی رئیس نظام مهندسی استان گلستان از سیدعلیرضا حسینی مسئول پایگاه اطلاع‎رسانی و رسانه مدیریت بحران استان تشکر و تقدیر به عمل آمد.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول