اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش خواستار شد

ایجاد بازارچه منطقه‌ای خرما در آبپخش

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش با اشاره به اهمیت ایجاد بازارچه منطقه‌ای خرما در آبپخش، خواستار راه‌اندازی مجدد شرکت بسته‌بندی خرمای آبپخش شد.

ایجاد بازارچه منطقه‌ای خرما در آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین عباسی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان اجرایی آبپخش اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از مستعدترین نقاط کشور در عرصه کشاورزی است و نقشی تعیین کننده در صنعت کشاورزی جنوب کشور دارد.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی این شهرستان از مسائل مهمی است که به‌منظور توسعه مطلوب‌تر کشاورزی باید مورد توجه مسئولان باشد و با پیگیری‌های مستمر اعتبارات لازم در این زمینه را جذب و پروژه‌های مورد نیاز در بحث کشاورزی را اجرا کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به قیمت و فروش خرما از مسائل و مشکلاتی است که نخلداران و کشاورزان منطقه هر ساله در فصل برداشت محصولات با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌طلبد مسئولین استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکل به شکل ریشه‌ای اقدام کنند.

عباسی بیان داشت: در آبپخش بیش از یک‌‌میلیون و 200 هزار اصله نخل وجود دارد و درآمد حاصل از تولید این میزان خرما، بخشی از درآمد سالانه 4 هزار و 200 خانوار آبپخشی را تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر شاهد تعطیلی شرکت بسته‌بندی خرمای آبپخش بوده‌ایم و راه‌اندازی مجدد این کارخانه از مهم‌ترین خواسته‌های کشاورزان است که شورای اسلامی شهر آبپخش هم پیگیری‌هایی در این زمینه انجام داده‌ است.

این مسئول اذعان داشت: راه‌اندازی مجدد این شرکت بسته‌بندی علاوه بر بهبود وضعیت بازار خرما زمینه ایجاد بیش از 200 فرصت شغلی در شیفت‌های متعدد فعالیت این کارخانه را مهیا می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش عنوان کرد: در سال‌های قبل این واحد صنعتی فعالیتی وسیع در آبپخش داشته و باید مسئولان موانع پیش روی این واحد صنعتی را برطرف کنند تا از طریق فعالیت آن شاهد آرامش بیشتر کشاورزان باشیم.

عباسی گفت: ایجاد بازارچه منطقه‌ای خرما در شهر آبپخش از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود و این مهم می‌تواند زمینه‌ساز معرفی خرما و فرآورده‌های این محصول کشاورزی به مسافرانی که در تمام ایام سال از محور استراتژیک آبپخش عبور می‌کنند باشد.

وی نقش کشاورزی در توسعه اقتصادی را بی‌بدیل دانست و عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های اقتصادی در کشورهای توسعه یافته است و توجه به این مسئله باعث کاهش وابستگی اقتصاد به صنایع نفت و گاز و رونق اقتصادی کشور می‌شود.

عباسی بیان داشت: توجه به صنعت کشاورزی در برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت از رویکردهای مهمی است که باید به آن توجه شود و این مهم می‌تواند نقشی موثر در تسریع حرکت چرخه اقتصادی کشور ایفا کند.

انتهای پیام/2452/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول