اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی خبر داد

مناسب‌سازی 90 درصد کتابخانه‌های خراسان جنوبی برای معلولان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 90 درصد کتابخانه‌های استان برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شده‌ است.

مناسب‌سازی 90 درصد کتابخانه‌های خراسان جنوبی برای معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب ظهر امروز در گردهمایی نابینایان و کم‌بینایان بیرجند که در محل کتابخانه عمومی محمد تقی کریم‌پور برگزار شد، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌ها حدود دو سال می‌شود که برنامه‌های خود را برای استفاده همه اقشار جامعه از کتابخانه‌ها آغاز کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی ادامه داد: راه‌اندازی کتابخانه تخصصی نابینایان و کم‌بینایان نخستین برنامه در راستای آماده کردن زمینه‌های استفاده نابینایان و کم‌بینایان از کتابخانه‌ها است.

قریب با بیان این‌که سیاست کلی نهاد کتابخانه‌ها در راستای توجه خاص به نابینایان است، تصریح کرد: این امر نیاز به همکاری خود نابینایان و همه مسئولان در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: هرچه که استقبال نابینایان و خانواده‌های آنها از این کتابخانه‌ها بیشتر باشد به همان صورت توجه و اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها بیشتر می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی به هدف قرار گرفتن نخستین کتابخانه تخصصی نابینایان و کم‌بینایان در کتابخانه محمدتقی کریم‌پور اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که این کتابخانه نزدیک‌ترین کتابخانه به شهرک بهزیستی است بنابراین تصمیم بر این شد که این کتابخانه به بخش مختص نابینایان مجهز شود.

قریب با بیان این‌که این طرح به طور آزمایشی در این کتابخانه اجرا شده است، اضافه کرد: اگر استقبال از این کتابخانه زیاد باشد و نابینایان دیگر شهرستان‌ها نیز مشخص شوند در آینده‌ای نزدیک بخش تخصصی نابینایان به کتابخانه‌های سایر شهرستان‌ها نیز اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین آماده کردن یک هارد با یک‌هزار ترابایت حافظه برای اضافه کردن کتاب‌های گویایی که در این کتابخانه وجود ندارد در برنامه‌های نهاد کتابخانه‌ها قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بر تشکیل جلسات مشترک با نابینایان تاکید کرد و یادآور شد: با برگزاری این جلسات کمبودها و نیازهای این قشر از جامعه بیشتر شناخته می‌شود و در راستای رفع آن‌ها اقدام می‌گردد.

قریب خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 درصد کتابخانه‌های خراسان جنوبی برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شده‌ است.

انتهای پیام/69022/ز30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول