اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اخبار انتخاباتی افغانستان

تاکید «عبدالله» بر ضرورت بی‌طرفی دولت در انتخابات ریاست جمهوری

«عبدالله عبدالله» یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت که در دیدارش با حامد کرزی نسبت به بی‌طرفی دولت و نهادهای انتخاباتی به وی اطمینان داده است.

تاکید «عبدالله» بر ضرورت بی‌طرفی دولت در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، عبدالله عبدالله به عنوان رقیب سابق حامد کرزی در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری و کاندیدای این دور از انتخابات، در دیدار با وی بر ضرورت بی‌طرفی دولت و نهادهای انتخاباتی در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان تأکید کرده است.

وی در خصوص دیدارش با کرزی تصریح کرد: در دیدار با رئیس جمهوری افغانستان درباره چگونگی انتخابات با وی صحبت کرده است.

وی در یک نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که در دیدارش با کرزی بحث برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه را مطرح کرده است.

عبدالله افزود: در این دیدار از دولت افغانستان خواسته است که امنیت انتخابات را تأمین کند و برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه تلاش نماید.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در دیدار با کرزی بر ضرورت حفظ استقلال کمیسیون انتخابات و کمیسیون رسیدگی به شکایات تأکید کرده و از هر 2 کمیسیون خواسته تا مطابق قانون عمل کنند.

عبدالله گفت: به حامد کرزى اطمینان دادیم که ما راه تفاهم درباره مسائل ملى را باز مى‌گذاریم و درباره مسائل مهم ملى، درباره سلامت افغانستان و درباره سلامت انتخابات، همیشه حاضر به گفت‌وگو هستیم.

وى افزود: در این دیدار، رئیس جمهور افغانستان از اظهارات وی استقبال کرد و اطمینان داد که دولت، به صورت کامل در موضوع انتخابات بى‌طرف خواهد ماند.

در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری افغانستان و بنا به درخواست عبدالله انجام شده بود، معاونان عبدالله یعنی «محمد محقق» و «محمد خان» به عنوان همراهان این نامزد انتخاباتی شرکت کرده بودند.

گرچه برخی منابع تنها مباحث رد و بدل شده میان عبدالله و کرزی را مسائلی پیرامون شفافیت انتخابات پیش‌رو عنوان کرده‌اند، اما برخی دیگر معتقدند که به احتمال زیاد گفت‌وگوهایی خارج از این موضوع هم در جریان این دیدار انجام شده است.

در همین زمینه به اعتقاد برخی کارشناسان، احتمال دخالت قدرت‌های بزرگ و کشورهای خارجی و تغییر سرنوشت انتخابات توسط آنان، یکی از محورهای مورد بحث بوده است.

کاخ ریاست جمهوری افغانستان تاکنون در این زمینه اظهارنظر نکرده است.

در دور پیشین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، عبدالله در اعتراض به آنچه تقلب گسترده خواند از رفتن به دور دوم انتخابات صرف‌نظر کرد و در نتیجه حامد کرزی پیروز انتخابات اعلام شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول