اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی خبر داد

وجود 622 هزار و 460 نسخه کتاب در کتابخانه‎های عمومی خراسان‎جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی با بیان این‎که از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 622 هزار و 460 نسخه کتاب در کتابخانه‎های عمومی استان موجود بوده است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته رشد 55 درصدی داشته است.

وجود 622 هزار و 460 نسخه کتاب در کتابخانه‎های عمومی خراسان‎جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح وجین اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 8 هزار و 429 جلد کتاب وجین شده که این میزان در سال گذشته 4 هزار و 993 کتاب بوده است.

وی افزود: در عملیات وجین کتاب‎های کهنه و مستهلک، کتاب‌های قدیمی که نسخه جدید آنها عرضه شده و همچنین کتاب‌هایی که در طول سالیان متوالی توسط اعضا هیچ‌گونه استفاده‌ای نشده‎اند جمع آوری و با کتاب‌های جدید جایگزین می‎شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی با بیان این‎که از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 622 هزار و 460 نسخه کتاب در کتابخانه‎های عمومی استان موجود بوده است، گفت: این میزان در سال گذشته 401 هزار و 125 جلد کتاب بوده که امسال رشد 55 درصدی داشته است.

قریب ادامه داد: از این تعداد کتاب 23 درصد در بخش ادبیات، 21 درصد در بخش دینی، 14 درصد در بخش جغرافیا و تاریخ، 11 درصد در بخش علوم اجتماعی، 7 درصد در بخش کودک، 8 درصد در بخش علوم کاربردی و بقیه در بخش‌های زبان خارجه، کلیات، هنر، فلسفه و علوم خاص قرار دارد.

وجود 28 انجمن کتابخانه‌های عمومی در خراسان جنوبی

وی به جایگاه و نقش حمایتی انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان اشاره کرد و اذعان داشت: در حال حاضر 28 انجمن و 11 کمیته نهضت مطالعه مفید در استان فعالیت می‌کنند که انجمن‌ها در شش ماهه نخست سال جاری با برگزاری 36 جلسه 132 مصوبه داشته‌اند.

اجرای 24 طرح عمرانی در سال جاری

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از اجرای 24 طرح‌ عمرانی در سال جاری در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد 16 پروژه شهری و هشت  پروژه روستایی است که با همکاری بسیج سازندگی انجام می‌شود.

قریب تصریح کرد: برای طرح‎های عمرانی این نهاد در سال جاری اعتباری معادل یک‎میلیارد و 14 میلیون تومان مصوب شده است.

وی با اشاره به اهمیت ایستگاه‌های مطالعه گفت: تعداد 9 ایستگاه مطالعه فعال در استان وجود دارد که تاکنون 125 هزار جلد کتاب در این ایستگاه‌ها قرار داده شده و از این تعداد 70 درصد آن بازگشت کرده است.

9 هزار و 356 نفر عضو شبکه کتابخوانان حرفه‌ای استان

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تعداد اعضای عضو شبکه کتابخوانان حرفه‌ای استان در سال جاری را 9 هزار و 356 نفر اعلام کرد و افزود: این میزان در سال گذشته 2 هزار و 543 نفر بوده که خراسان جنوبی در کشور از سال 91 تاکنون دارای رتبه نخست کشوری در این شبکه است.

قریب خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون خیران کتابخانه ساز 272 میلیون تومان کمک نقدی و 3هزار و 650 متر مربع زمین به ارزش 750 میلیون ریال اهدا کرده‌اند.

وی با بیان این‎که شهرداری‌‌ها مکلف هستند نیم درصد از درآمد خود را برای اداره کتابخانه‌‎ها به حساب انجمن شهر واریز کنند، گفت: در شش ماهه نخست امسال شهرداری‌ها 59 میلیون و 176 هزار تومان از سرانه خود را پرداخت کرده‌اند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با گلایه از عدم پرداخت به موقع سهم نیم درصد بعضی شهرداری‌ها به عنوان حامیان اصلی کتابخانه‌ها خواستار پرداخت این سهم توسط شهرداری‌ها شد.

انتهای پیام/22481/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول