اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان:

لزوم راه‌‌اندازی کتابخانه مرکزی در آبادان/ فقر عضویت در کتابخانه‌ها موج می‌زند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان گفت: مکانی را برای راه‌اندازی کتابخانه مرکزی شهرستان پیش‌بینی کرده‌ که در این زمینه نیازمند تعامل شهرداری و شورای شهر هستیم.

لزوم راه‌‌اندازی کتابخانه مرکزی در آبادان/ فقر عضویت در کتابخانه‌ها موج می‌زند

احمدرضا دشت‌افکن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان ضمن گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در مجموع از 270 هزار نفر جمعیت شهر آبادان تنها 6 هزار نفر عضو کتابخانه‌های این شهر هستند که این مسئله بسیار نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: این روند سبب پائین بودن درجه کتابخانه‌های شهر شده است که باید در بهبود این وضعیت تلاش بیشتری صورت گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان تصریح کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر آبادان آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در افزایش این آمار به دستگاه‌های مختلف شهرستان اعلام کرده اما این موضوع از سوی ادارات مورد توجه واقع نشده است.

دشت‌افکن افزود: حدود 12 تابلوی راهنمای کتابخانه‌ها توسط شهرداری آبادان در معابر شهری نصب شده که نشان‌دهنده محل دقیق این مکان است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد کتابخانه مرکزی آبادان عنوان کرد: مکانی را در ابتدای خیابان احمدآباد پیش‌بینی کرده‌ایم که امید می‌رود با نظر مساعد شهرداری و شورای اسلامی شهر بتوانیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

*عدم پرداخت نیم درصد عوارض دستگاه‌های اجرایی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان از عدم پرداخت نیم درصد عوارض دستگاه‌های اجرایی به کتابخانه‌های شهرستان خبر داد و تاکید کرد: فعلا شهرداری چوئبده مبلغ 100 میلیون ریال را پرداخت کرده است که قدر‌دان این حرکت ارزشی هستیم.

دشت‌افکن یادآور شد: با وجود اعلام بخشداری اروندکنار در زمینه تعیین زمینی برای احداث کتابخانه در روستای منیوحی، در این خصوص بازدید و بررسی‌های لازم انجام شده و اما تاکنون هیچ پاسخی از شهرداری دریافت نکرده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص احداث کتابخانه در شهر چوئبده نیز هنوز اقدام اساسی شکل نگرفته و پیشنهاد راه‌اندازی یک کتابخانه در محل مصلای نماز جمعه این شهر نیز تنها در حد یک پیشنهاد باقی مانده است.

انتهای پیام/72013/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول