اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات افغانستان، آزمون تاریخی و سرنوشت‎ساز/۱۸

عبدالرب رسول سیاف: امنیت را در افغانستان تامین خواهم کرد

نامزد ریاست جمهوری افغانستان با ارائه برنامه‎های کاری خود اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکلی که در برابر پیشرفت‎های این کشور قرار دارد، ناامنی است و در صورت پیروزی در انتخابات امنیت را در افغانستان تامین خواهم کرد.

عبدالرب رسول سیاف: امنیت را در افغانستان تامین خواهم کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عبدالرب رسول سیاف»، نامزد ریاست جمهوری افغانستان امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاحیه ستاد انتخاباتی خود در کابل گفت که ناامنی مانع پیشرفت مردم افغانستان است که بزرگترین مشکل برای دولت و ملت این کشور محسوب می‌شود.

وی افزود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان طی مدت 3 الی چهار ماه امنیت را در این کشور تأمین خواهم کرد.

به باور سیاف، برنامه روشن برای امنیت، تصمیم قاطع و اجرای قانون در تامین امنیت افغانستان نقش اساسی دارد.

ریشه‎کن‎ کردن فساد اداری در افغانستان، واجب اسلامی است

سیاف در تشریح برنامه‎های کاری خود، اظهار داشت که فساد اداری در افغانستان روز افزون است و باید این فساد از بین برده شود.

به باور وی، مردم افغانستان باید از سنت‎های بزرگان دین پیروی کنند و فساد اداری را از میان بردارند زیرا ریشه‎کن کردن فساد اداری واجب اسلامی به شمار می‎رود.

نامزد ریاست جمهوری افغانستان در ادامه گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال آینده برای ریشه‎کن سازی فساد اداری کار را به اهلش خواهد سپرد، مجازات و مکافات را اجرایی خواهد کرد و کشت و قاچاق مواد مخدر را بین خواهد برد.

توجه به زیربناهای اقتصادی افغانستان

سیاف با توجه به ساخت زیربناهای اقتصادی افغانستان گفت که بر خلاف گفته‎های برخی افراد و کشورهای خارجی، افغانستان کشوری غنی است و در صورت برنامه ریزی درست همگان معترف خواهند شد.

وی افزود: افغانستان دارای زمین‎های کشاورزی بسیاری است که در صورت استفاده درست در معیشت مردم بسیار تاثیرگذار است.

این در حالی است که اکنون حدود 7.8 میلیون هکتار زمین کشاورزی استفاده می‌شود و نزدیک به 8 میلیون هکتار دیگر بلااستفاده مانده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ادامه داد که در بخش معادن، افغانستان یکی از کشورهای غنی در منطقه به شمار می رود و در صورت استخراج درست، درآمد خوبی را نصیب این کشور خواهد کرد.

وی به مردم افغانستان قول داد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کوشر زیربناهای اقتصادی را خواهد ساخت.

حقوق بشر بایستی مطابق با قوانین اسلامی باشد

سیاف در ادامه تشریح برنامه‌های انتخاباتی‌اش با اشاره به حقوق بشر گفت که حقوق بشر در افغانستان بایستی مطابق با قوانین اسلامی باشد زیرا این قوانین می‎تواند بهترین حقوق را برای مردم افغانستان تعریف کند.

به گفته وی، مردم افغانستان بهتر از دیگر مردم جهان حقوق بشر را می‎شناسند و به آن عمل می‎کنند زیرا در چند دهه اخیر، ضربات سنگینی را از این ناحیه متحمل شده‌اند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به حقوق زن نیز اشاره کرد و اظهار داشت که دین اسلام بهترین حق را برای زن تعریف کرده و جایگاهی مناسبی برای این قشر داده است و در صورت پیروزی از حقوق زن مطابق قوانین اسلامی حمایت و حراست خواهم کرد.

سیاف همچنین حمایت خود را از آموزش و پرورش و معلولان در افغانستان نیز اعلام کرد.

چهار روز از آغاز مبارزات انتخاباتی 11 نامزد انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان می‎گذرد و قرار است تا 2 ماه دیگر نیز ادامه یابد.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان بر اساس تقویم کمیسیون مستقل انتخابات این کشور در 16 فروردین سال 93 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول