اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/37

قانون‎گریزی یکی از چالش‎های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است

عضو ستاد انتخاباتی «زلمی رسول» از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، عدم توجه‎ به قوانین و مقررات از سوی برخی ستادهای کاندیداها را از چالش‎های انتخابات پیش رو عنوان کرد.

قانون‎گریزی یکی از چالش‎های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است

«ذاکرحسین ارشاد» عضو ستاد انتخاباتی زلمی رسول از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، با اشاره به قانون‌گریزی برخی اعضای ستادهای انتخابات کاندیداها، اظهار داشت: عدم رعایت قوانین و مقررات انتخاباتی و رفتار نامناسب برخی از ستادهای کاندیداها، نگران کننده است.

وی با توجه به  ضرورت نرمش و لزوم انعطاف‌پذیری اعضای ستادها در جریان رقابت‌های انتخاباتی را بخشی از رعایت قواعد و مقررات انتخاباتی به عنوان یک روند مردم‎سالار دانست.

ارشاد تصریح کرد: پیکارهای انتخاباتی در واقع اعلام نیاز نامزدها به آرای مردم و اذعان آن‌ها به قدرت مردمی است بنابراین بایستی اعضای ستادهای انتخابات با خویشتن‎داری و حوصله‎ لازم به اجرای برنامه‌های تیم مورد حمایت خود بپردازند.

این در حالی است که به گزارش برخی رسانه‎های افغانستان، روز دوشنبه در منطقه‎ای از شمال شهر کابل، درگیری اعضای ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها و ساکنان آن محل، 3 کشته و چند زخمی برجا گذاشت.

درگیری زمانی رخ داد که ساکنان محل، مانع نصب بنرهای مربوط به تیم انتخاباتی یکی از کاندیداها شدند و در نتیجه دامنه خشونت تا درگیری مسلحانه گسترش یافت.

اظهار نظر در مورد امنیت رقابت‌های انتخاباتی در ولایت‎ها، نیازمند گذر زمان بیشتر

عضو ستاد انتخابات زلمی رسول، با اظهار خرسندی از وضعیت امنیتی پیکارهای انتخاباتی در کابل، گفت که هنوز در مورد چگونگی وضعیت رقابت‌های انتخاباتی در سطح ولایت‎ها و مناطق افغانستان نمی‌توان اظهار نظر کرد.

به گفته ارشاد، تا کنون تراکم و تمرکز رقابت‌های انتخاباتی و تهدیدهای امنیتی، بیشتر معطوف به شهر کابل بوده است.

به باور وی، هر جا هیجان و شور انتخاباتی بیشتر باشد، احتمال تهدیدهای امنیتی بیشتر خواهد بود و از این رو، همگام با گستردگی فعالیت‎های انتخاباتی، فعالیت‎های تروریستی افزایش خواهد یافت.

گشایش دفاتر انتخاباتی زلمی رسول در 20 ولایت افغانستان

ارشاد، در ادامه از گشایش و آغاز فعالیت‌های دفاتر انتخاباتی زلمی رسول در بیش از 20 ولایت افغانستان خبر داد و افزود که ستادهای انتخاباتی این کاندیدا در سطح ولایت‌ها و مناطق مختلف افغانستان از سوی هوادارانش فعال شده است.

استقبال نسل جوان و خستگان مناسبات سیاسی گذشته از تیم زلمی رسول

عضو ستاد انتخاباتی رسول، استقبال مردمی از تیم این کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را پرشور و امیدآفرین دانست و گفت که هواداران تیم زلمی رسول بیشتر نسل جوان و تحصیلکرده هستند.

وی علت استقبال جوانان و افراد تحصیلکرده از تیم انتخاباتی زلمی رسول را خستگی از منطق سیاسی گذشته افغانستان عنوان کرد و اظهار داشت که اکنون مردم قصد دارند ارزش‎های جدیدی تعیین شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول