اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

واکنش مردم افغانستان به کشته‌ شدن ۲۱ عضو ارتش این کشور+تصاویر

قربانی شدن دسته‌جمعی ۲۱ عضو ارتش افغانستان مردم این کشور را به سوگ نشاند و واکنش وسیعی را در رسانه‎ها و شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

واکنش مردم افغانستان به کشته‌ شدن ۲۱ عضو ارتش این کشور+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، در نتیجه حمله نظامیان طالبان به پاسگاه ارتش افغانستان در ولایت «کنر» در شرق این کشور، 21 عضو ارتش افغانستان کشته و 7 نفر از آنان اسیر شدند که این مسئله واکنش عمومی را در پی داشت.

این واکنش‎ها در رسانه‎ها و شبکه‎های اجتماعی بازتاب گسترده‎ای پیدا کرد.

در پی این حادثه از شب گذشته تاکنون رسانه‎های افغانستان و خبرنگاران در شبکه‎های اجتماعی به انتشار جزئیات و چگونگی وقوع آن پرداختند.

شهروندان کابل در تماس با برنامه‎های تلویزیونی و رادیویی که اختصاص به این حادثه دارد، ضمن ابراز انزجار از طالبان و بیان حس همدری با خانواده‎های قربانیان، از دولت خواستار توضیح می‎شوند.

شبکه‎های اجتماعی نیز مملو شد از تصاویر این قربانیان و مطالبی که در تقیبح و محکومیت این عمل نوشته شده بود.

حتی بسیاری از کاربران شبکه‎های اجتماعی مانند فیسبوک به نشانه همدری با خانواده‎های این قربانیان نمایه‎های فیسبوک خود را تغییر دادند.

برخی از کاربران فیسبوک به سیاست نرمش و انعطاف دولت در برابر طالبان تاختند و «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان را به خاطر «برادران ناراضی» خواندن طالبان ملامت و نکوهش کردند.

رسانه‎های چاپی افغانستان نیز به طور گسترده‎ای به این حادثه پرداختند؛ طوری که برخی از روزنامه‎ها آن را نتیجۀ مماشات با طالبان خواندند و برخی از این رسانه‎ها این واقعه را پیامد سیاست نسنجیده مصالحه با طالبان عنوان کردند.

امروز که قرار است مراسم تدفین این شهدا برگزار شود برخی کاربران فیسبوک تصاویری را به نشر رسانده‎اند که اعضای خانواده این شهدا را در نخستین لحظات مطلع شدن از این موضوع نشان می‎دهد.

در تمام واکنش‎های شهروندان افغانستان به این واقعه، تقدیر از جان‎بازی و فعالیت فداکارانه این سربازان یک سوی سکه قرار دارد و تقبیح این عمل که از سوی این شهروندان عمل شوم و شرورانه طالبان خوانده می‎شود جانب دیگر سکه را پر کرده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول