اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان

کشته شدن ۱۳ نفر از طالبان خارجی/ افتتاح مرکز آموزش یگان ویژه پلیس در کابل

کشته شدن ۱۳ نفر از طالبان خارجی در جنوب افغانستان، دستگیری فردی که متهم به قتل مادرش است، افتتاح مرکز آموزش یگان ویژه پلیس در کابل و دستگیری ۳ فرد مسلح از رویدادهای مهم امنیتی امروز افغانستان هستند.

کشته شدن ۱۳ نفر از طالبان خارجی/ افتتاح مرکز آموزش یگان ویژه پلیس در کابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «محمدموسی اکبرزاده»، والی ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها گفت که در جریان عملیات نیروهای امنیتی افغان در چند روز اخیر 13 نفر از طالبان خارجی در منطقه «اندر»، «خوگیانی» و «قره باغ» این ولایت کشته شدند.

به گفته اکبرزاده، در این عملیات یک خودرو مملو از مواد منفجره نیز از سوی نیروهای امنیتی افغان کشف شد.

به گفته والی غزنی نیروهای امنیتی افغان در خصوص جشنواره فرهنگ و تمدن اسلامی در این ولایت، تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ کرده است، وی همچنان از تلاش نیروهای افغان اظهار قدردانی و سپاس کرد.

این درحالی است که روز گذشته شهر غزنی شاهد برگزاری جشنواره‎ای بود که در آن شماری از مقام‌های دولتی و از جمله معاون وزارت ارشاد و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و سفرای شماری از کشور‎های اسلامی، نماینده سازمان علمی و فرهنگی «آیسیسکو» و اعضای شواری ملی افغانستان نیز شرکت کرده بودند و این ولایت بطور رسمی به عنوان مرکز فرهنگ و تمدن کشورهای اسلامی معرفی شد.

دستگیری فردی که مادرش را کشت

«غلام سخی حسینی»، فرماندهی پلیس امنیتی منطقه «غوریان» ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان فردی که چندی پیش مادرش را کشته بود در این ولایت دستگیر کردند.

به گفته حسینی، تا کنون دلیل کشته شدن مادری وی معلوم نیست.

کشته و زخمی شدن 3 شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

دفترمطبوعاتی فرماندهی «تیپ 205 اتل» «قندهار» در جنوب افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «میوند» این ولایت یک شبه‎نظامی طالبان کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

براساس این اطلاعیه، 3 حلقه مین و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین از منطقه «میانشین» ولایت قندهار نیز به به دست نیروهای امنیتی افغان آمده است.

دستگیری 3 فرد مسلح در شمال افغانستان

«سید سرور حسینی»، سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت «قندوز» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها گفت نیروهای امنیتی افغان 3 فرد مسلح غیرمسئول را در منطقه «جنگل باشی» این ولایت دستگیر کردند.

به گفته حسینی، افراد دستگیر شده چند ماه پیش نیز یک پلیس و یک مترجم را کشته بودند.

از سوی دیگر «عبدالعزیز ابراهیمی»، مشاور مطبوعاتی وزارت امور زنان از کشته شدن 2 زن در محله «چرمگرخانه» شهر «شبرغان» ولایت جوزجان درشمال افغانستان خبر داد.

افتتاح مرکزآموزشی واحد ویژه پلیس در کابل

«محمد عمرداوود زی»، وزیر کشور افغانستان و وزیر خارجه کشور «نروژ» مرکز آموزشی واحد ضد بحران پلیس ملی افغانستان را در کابل افتتاح کردند.

محمدعمر داوود زی، پس از افتتاح این مرکز آموزشی، از کمک کشور نروژ قدردانی  کرد و گفت این مرکز به منظور افزیاش توانایی واحد ویژه پلیس با کمک مالی کشور نروژ ساخته شده است.

به گفته داود زی این واحد ویژه برای تامین امنیت انتخابات و دور ساختن تهدیدات امنیتی نقش کلیدی خواهد داشت.

دستگیری 6 شبه‎نظامی طالبان در نقاط مختلف افغانستان

دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان امروز (دوشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «ننگرهار»، «کابل»، «زابل»، «لوگر»، «پکتیا»، «هرات» و «هلمند» در 24 ساعت گذشته 2 شبه‎نظامی طالبان کشته و 6 نفر دیگر دستگیر شدند.

براساس این اطلاعیه، چهار حلقه مین و مقدار مواد منفجره و جنگ افزار سبک و سنگین از ولایت «قندهار» نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول