اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان خبر داد

امکان دسترسی رایگان اعضای کتابخانه‌های زنجان به یک میلیون مقاله

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان گفت: پایگاه نمایه مقالات تحت وب کتابخانه‌های عمومی استان زنجان دسترسی به یک میلیون و 500 هزار مقاله را به صورت رایگان برای اعضا فراهم می‌کند.

امکان دسترسی رایگان اعضای کتابخانه‌های زنجان به یک میلیون مقاله

سیروس نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح مرکز استان و شهرستان زنجان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بخش کودکان نیز برنامه‌های مختلفی برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود، تصریح کرد: کودکان و نوجوانان استقبال خوبی از این برنامه‌ها دارند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان به راه اندازی نمایه مقالات تحت وب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: این پایگاه دسترسی به بیش از یک میلیون و 500 هزار مقاله را به صورت رایگان برای اعضای کتابخانه‌های عمومی فراهم می‌سازد.

این مسئول ادامه داد: در این پایگاه امکان جستجو در منابع و مقالات مختلف نشریات فارسی کشور و دانلود همه متن مقالات وجود دارد.

* نرم افزار نمایه مقالات تحت وب کامل‌ترین آرشیو دیجیتالی نشریات کشور است

نعمتی با اشاره به اینکه نرم افزار نمایه مقالات تحت وب کامل‌ترین آرشیو دیجیتالی نشریات کشور است، بیان داشت: این نرم افزار شامل صدها هزار عنوان مقاله، نقد آثار و گفت‌وگو‌های مندرج در بیش از یک هزار و 500 عنوان روزنامه، مجله، هفته‌نامه، ماهنامه، فصلنامه و سالنامه چاپ شده در سراسر کشور است.

وی با تاکید بر اینکه این نرم افزار در راستای حمایت از فعالیت‌های پژوهشی، پژوهشگران و دانشجویان عضو کتابخانه‌های عمومی راه اندازی شده است، متذکر شد: همچنین این نرم افزار برای پوشش بهتر نیازهای مطالعاتی افراد راه اندازی شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان در ادامه با بیان اینکه در سطح شهرستان زنجان کتابخانه سیار نیز فعالیت می‌کند، یادآور شد: کتاب رسان سیار برای تحویل خدمات کتابخانه‌ای در مناطق فاقد کتابخانه عمومی تجهیز و به کار گرفته شده است.

این مسئول اضافه کرد: کارکرد اصلی کتابخانه‌های سیار نیز مانند سایر کتابخانه‌ها به جریان انداختن اطلاعات و خدمات به جامعه زیر پوشش است.

* برگزاری مسابقات مکتوب و آنلاین در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

نعمتی در ادامه یکی از فعالیت‌های عمده کتابخانه‌های عمومی را برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی اعلام کرد و اذعان داشت: این مسابقات به دو صورت مکتوب و آنلاین برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند برای شرکت در مسابقات آنلاین و عضویت در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای به آدرس www.booki.ir مراجعه کنند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه فرم مسابقات مکتوب در همه کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان موجود است، تصریح کرد: این مسابقات به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تلاش شده است همه اقشار و گروه‌های سنی مختلف زیر پوشش این مسابقات قرار گیرند، گفت: هدف از اجرای این مسابقات توسعه مطالعه مفید در بین اقشار مختلف به ویژه جذب افراد کتاب نخوان به کتابخانه‌ها است.

نعمتی در پایان اذعان داشت: امید است برگزاری برنامه‌های مختلف در طول سال برای دانش‌آموزان، دانشجویان و همه اقشار جامعه مفید واقع شود.

انتهای پیام/73008/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول