اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی بهمئی عنوان کرد

عضویت فعال بیش از 4 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی بهمئی

رئیس کتابخانه‌های عمومی بهمئی از گفت: 4 هزار و 500 نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهمئی عضویت فعال دارند.

عضویت فعال بیش از 4 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی بهمئی

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی حسین کریمی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهمئی اظهار کرد: با توجه به این‌که مقام معظم رهبری در دیداری که با مسئولان کتابخانه‌های عمومی کشور داشتند و از میزان مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در سطح کشور اعلام نارضایتی کردند که این موضوع  موجب شد که کارشناسان تصمیم به تشکیل کمیته نهضت مطالعه مفید در سطح کشور گرفتند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی بهمئی خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان بهمئی شش باب کتابخانه عمومی با 35 هزار جلد کتاب وجود دارد که به صورت مستقل فعالیت می‌کنند.

وی از عضویت 4 هزار و 500 نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهمئی خبر داد و گفت: این آمار نسبت به جمعیت این شهرستان آمار خوب و امیدوار کننده‌ای‌ است.

کریمی در ادامه افزود: بر اساس استاندارد جهانی به ازای هر 20 هزار نفر یک کتابخانه باشد در شهرستان ما از نظر کمیت مشکل کتابخانه نداریم اما به لحاظ کیفیت باید سطح عناوین کتاب‌های موجود را بالا ببریم.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهمئی با اشاره به ساختمان کتابخانه عمومی مرکزی این شهرستان که تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: اگر این کتابخانه به بهره‌برداری برسد علاوه بر اشتغال‌زایی مستقیم شش نفر به بهبود وضعیت کتاب و کتابخوانی شهرستان بهمئی تأثیر‌گذار است.

فرماندار شهرستان بهمئی در این نشست نیز گفت: باید کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه فرهنگ‌سازی شود.

حجت‌الله دلشاد تصریح کرد: کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی هر شهرستان باید با توجه به نیازهای افراد آن جامعه باشد و کتابخانه‌های عمومی نباید محل انبار کتاب‌هایی با عناوین غیر مرتبط و بدون نیاز جامعه باشد.

انتهای پیام/82018/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول