اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

چالش‌‎ها و راهکارهای انتخابات افغانستان زیر ذره‎بین روزنامه‎های امروز چاپ کابل

برخی از روزنامه‎های امروز چاپ کابل در دیدگاه‎ها و سرمقاله‎های خود چالش‎ها و راهکارهای برگزاری صحیح انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را مورد بررسی قرار داده‎اند.

چالش‌‎ها و راهکارهای انتخابات افغانستان زیر ذره‎بین روزنامه‎های امروز چاپ کابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، روزنامه‎های امروز (چهارشنبه) چاپ کابل در دیدگاه‎ها و سرمقاله‎های خود فعالیت برخی از مقام‎های دولتی را مورد انتقاد قرار داده است.

روزنامه «سخن جدید» در سرمقاله خود به چالش‎هایی اشاره کرده که دولت افغانستان در سال آینده امکان دارد با آن روبرو شده و برای این دولت مشکل ساز شود.

این روزنامه انتخابات را از جمله مهم‎ترین عناوین چالش‎زا برای دولت افغانستان در سال آینده خوانده و نوشته است که دولت افغانستان بایستی با هوشیاری کامل هرگونه امکان سو استفاده را از دشمنان داخلی و خارجی بگیرد.

روزنامه «آرمان ملی» در سرمقاله خود به اجتماع و حضور برخی از تیم‎های انتخاباتی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان اشاره کرده و آن را بر خلاف تعهدهای رئیس جمهور این کشور در قبال انتخابات دانسته است.

در ادامه این مطلب آمده است که رئیس جمهور افغانستان بارها گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور بی‎طرف خواهد بود، اما در این اواخر چانه‎زنی‎هایی را برای ائتلاف نامزدها در کاخ ریاست جمهوری به راه انداخته است.

به باور سرمقاله نویس روزنامه آرمان ملی، رئیس جمهور افغانستان تلاش می‎کند تا نامزد مورد نظر خود را به جانشینی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان برساند.

روزنامه «ماندگار» در سرمقاله خود از عدم حمایت دولت از برنامه وحدت ملی اشاره کرده و نوشته است با آنکه طرح وحدت ملی در چند سال اخیر از سوی جوانان افغانستانی مطرح شد، اما دولت همواره سد راه آن قرار گرفت.

این روزنامه نوشته است که در این اواخر با اتمام قدرت رئیس جمهور کنونی دولت افغانستان هیچ امیدی نیست تا طرح وحدت ملی به اجرا گذاشته شود.

روزنامه «هشت صبح» در سرمقاله خود به برکناری 9 افسر ارتش افغانستان به جرم کوتاهی در انجام وظیفه و کشته شدن 21 سرباز اشاره کرده است.

روزنامه هشت صبح نوشته است که وزارت دفاع ملی افغانستان باید این موضوع را روشن سازد که این رویداد چگونه به وقوع پیوسته است.

روزنامه هشت صبح در ادامه نوشته است که مردم افغانستان از وزارت دفاع انتظار داشتنند تا مقام عالیتربه فرماندهی این افراد نیز از سمت خود برکنار شوند.

روزنامه «جامعه باز» در سرمقاله نیز به برکناری 9 افسر ارتش افغانستان در ولایت کنر این کشور اشاره کرده و آن را عملی شتاب‎زده از سوی وزارت دفاع این کشور عنوان کرده است.

در ادامه مطلب آمده است که وزارت دفاع افغانستان و دیگر سازمان‎های اداری این کشور همواره سیاست گنگ و مبهمی در این موارد داشته ودر سیاست‎های خود هماهنگی میان سازمان‎های اداری را رعایت نکرده‎اند.

به باور سرمقاله نویس این روزنامه سیاست‎های ناهماهنگ دولت باعث شده است تا چالش‎های خارجی را نیز در قبال این کشور به وجود بیاورد.

روزنامه «انصاف» در دیدگاه رسمی خود گزینه‎هایی را بررسی کرده است که هم ‎اکنون روی میز تصمیم‎گیری آمریکا برای افغانستان قرار دارد.

این روزنامه نوشته است که حضور کمتر نظامیان آمریکایی در افغانستان فرصتی تازه برای ملت افغانستان است زیرا آن‎ها دیگر شاهد افزایش مالیات و افزایش تعداد قربانیان غیرنظامی نخواهند بود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول