اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مروری بر روزنامه‌های امروز چاپ کابل

لزوم حمایت دولت از ارتش برای جلوگیری از تکرار حوادث ولایت کنر/ ناامنی بزرگترین چالش جشن جهانی نوروز

برخی از روزنامه‎های امروز چاپ کابل در سرمقاله‎ها و دیدگاه‎های رسمی خود به بررسی حادثه کنر و چالش‌های پیش رو در برگزاری مراسم جشن جهانی نوروز در کابل پرداختند.

لزوم حمایت دولت از ارتش برای جلوگیری از تکرار حوادث ولایت کنر/ ناامنی بزرگترین چالش جشن جهانی نوروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، برخی از روزنامه‎های امروز چاپ کابل در سرمقاله‎ها و دیدگاه‎های رسمی خود حادثه کنر و کشتار 21 سرباز افغان در این رویداد را ارزیابی و بررسی کردند.

روزنامه «سخن جدید»، در دیدگاه رسمی خود به عدم حمایت دولت افغانستان از نیروهای امنیتی پلیس و ارتش این کشور اشاره کرد و از دولت افغانستان خواست تا از این نیروها حمایت کند.

این روزنامه در ادامه افزوده است که قتل 21 سرباز افغان در شرق این کشور احساسات ملت و ارتش این کشور را جریحه‎دار کرده ولی دولت افغانستان می‎توانست با حمایت خود از ارتش این کشور، به نظامیان خود روحیه ببخشد.

به اعتقاد سرمقاله نویس این روزنامه، حمایت دولت از نیروهای امنیتی افغانستان می‎تواند سبب فعالیت بهتر و بیشتر این نیروها در برابر ترویست‌ها و مخالفان مسلح دولت افغانستان شود.

روزنامه «هشت صبح»، در سرمقاله خود به عدم حضور «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان در مراسم تحویل‎ و تدفین اجساد سربازان کشته شده در ولایت کنر انتقاد کرده است.

در این مطلب آمده است که مردم با لغو سفر حامد کرزی از وی انتظار داشتند که در مراسم تحویل‎ اجساد و مراسم تدفین این قربانیان شرکت کند.

به اعتقاد سرمقاله نویس این روزنامه اگر دلیل عدم شرکت حامد کرزی در این مراسم، ناامنی است پس این مراسم را باید در کاخ ریاست جمهوری برگزار می‎کردند.

روزنامه «جامعه باز»، در سرمقاله خود به واکنش ملت افغانستان در قبال کشته شدن 21 سرباز در شرق این کشور اشاره نمود و آن را هشدار جدی در برابر دولت این کشور عنوان کرد.

این روزنامه افزوده است که مردم افغانستان در صفحات اجتماعی خود نشان دادند که از ارتش و نیروهای امنیتی خود حمایت کرده و دولت را محکوم می‎کنند.

روزنامه جامعه باز وقوع این رویداد را به دلیل ضعف نیروهای امنیتی افغان در اخذ مسئولیت‎های امنیتی از نظامیان خارجی عنوان کرد و نوشت که این نیروهای باید حمایت و تجهیز شوند.

روزنامه «انصاف»، در دیدگاه رسمی خود چگونگی قتل 21 سرباز افغان در شرق این کشور را بررسی کرده و احتمالات آن را مورد بررسی قرار داده است.

روزنامه انصاف، عدم دسترسی این نیروها به نیروهای کمکی زمینی و هوایی، عدم تجهیز درست این نیروها و کثرت طالبان در این رویداد را از جمله احتمالات موجود دانسته است.

این روزنامه از موضع‎گیری ملت افغانستان، رسانه‎های چاپی، شنیداری و تصویری در برابر این رویداد استقبال کرده و آن را برای همبستگی ملت افغانستان مهم و ارزنده خوانده است.

روزنامه «ماندگار»، در سرمقاله خود به فرا رسیدن نوروز و برگزاری مراسم منطقه‎ای آن در افغانستان اشاره کرده و نوشته است که ناامنی بزرگترین چالش فرا روی این رویداد برشمرده می‎شود.

در ادامه مطلب آمده است که تروریست‌ها در امن‎ترین نقاط شهر کابل موفق به انجام حملات انتحاری شده‌اند و بایستی بیش از گذشته مراقب اوضاع بود.

به اعتقاد سرمقاله‌نویس این روزنامه، دولت افغانستان باید تدابیر جدی امنیتی را در این زمینه اتخاذ کند تا ملت افغانستان در برابر دیگر ملت‎های کشورهای همسایه شرمسار نشوند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول