اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/۵۵

سخنگوی والی «ننگرهار»: عملیات مرزی برای تأمین امنیت انتخابات آغاز شده است

سخنگوی والی ننگرهار با اشاره به وضعیت امنیتی این ولایت برای برگزاری انتخابات و رقابت‎های انتخاباتی اظهار داشت: مسئولان امنیتی این ولایت عملیاتی را در مناطق مرزی با پاکستان آغاز کرده‎اند.

سخنگوی والی «ننگرهار»: عملیات مرزی برای تأمین امنیت انتخابات آغاز شده است

«احمدضیا عبدالزی» سخنگوی والی ننگرهار در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که مسئولان امنیتی این ولایت از یک ماه پیش تاکنون عملیاتی در مناطق مرزی با پاکستان آغاز کرده‎اند.

به گفته وی این عملیات نظامی در مناطق «اچین»، «بتی کوت»، «چپرهار»، «حصارک» و «شیرزاد» به رهبری ارتش افغانستان آغاز شده و نیروهای پلیس و امنیت ملی این ولایت نیز با آن‎ها همکاری دارند.

وی افزود که نتیجه این عملیات‎ها برای شهروندان ولایت ننگرهار و مسئولان دولتی ولایت قابل قبول است و پس از این عملیات در اکثر این مناطق امنیت تأمین شده است.

سخنگوی والی ننگرهار در ادامه گفت: مسئولان امنیتی این ولایت نشست‎هایی را برای تأمین امنیت انتخابات در این ولایت برگزار کردند و درخصوص تأمین امنیت انتخابات در حال اتخاذ برنامه‎های ویژه هستند.

وی افزود: تاکنون در این ولایت وضعیت امنیتی برای برگزاری انتخابات و مبارزات انتخاباتی فراهم بوده و تنها در 5 منطقه ذکر شده ناامنی به ندرت باقی مانده است.

عبدالزی در ادامه گفت که مسئولان این ولایت تلاش دارند تا چالش‎های امنیتی را برطرف کرده و زمینه را برای برگزاری انتخابات و مبارزات انتخاباتی فراهم سازند.

وی همچنین از وضعیت کنونی امنیت در این ولایت اطمینان داد و گفت: امنیت در این ولایت امیدوار کننده بوده و ناامنی نمی‎تواند چالشی فرا روی انتخابات باشد.

فعالیت ستادهای انتخاباتی و مشارکت مردم در انتخابات گسترده است

عبدالزی در ادامه به فعالیت ستادهای انتخاباتی و شرکت مردم در گردهمایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در این ولایت اشاره کرد و گفت: ‎فعالیت ستادهای انتخاباتی به صورت گسترده انجام می‎شود.

وی گفت: پس از آغاز رقابت‎های انتخاباتی هیچ‎گونه فعالیت تروریستی در این ولایت انجام نشده و ستادهای انتخاباتی از وضعیت امنیتی این ولایت راضی هستند.

سخنگوی والی ننگرهار در ادامه گفت: مسئولان این ولایت یک مکان مخصوص را جهت برگزاری مراسم نامزدهای انتخاباتی مد نظر گرفته‌اند که نامزدها می‎توانند در آن مکان مراسم کوچک و متوسط انتخاباتی خود را برگزار کنند.

وی همچنین یاد آورد شد که تاکنون اکثر ستادها و تیم‌های انتخاباتی نامزدها در این مکان مراسم خود را برگزار کرده‎اند به جز «عبدالله عبدالله» زیرا مراسم وی در سطح وسیعی با حضور گسترده مردم این ولایت برگزار شد.

با مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات هماهنگ هستیم

عبدالزی در ادامه به فعالیت مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات در این ولایت اشاره کرد و گفت که ما با آن‎ها هماهنگ هستیم.

وی افزود: مسئولان دولتی ولایت ننگرهار با مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات جلساتی را برای حل مشکلات برگزار کرده و عواملی که می‎تواند برای فعالیت مسئولان این کمیسیون مشکل‎ساز باشد بررسی شده و سپس آن مشکل حل می‌شود.

به گفته وی، مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‎توانند در این ولایت فعالیت گسترده داشته باشند و هیچ گونه مشکلی فراروی آن‎ها قرار ندارد.

سخنگوی والی ننگرهار در ادامه خاطرنشان کرد که باز شدن مراکز رأی‎دهی در 5 منطقه مرزی تاکنون معلوم نبوده و تلاش‎ها جریان دارد تا در آن مناطق نیز مراکز رأی‎دهی در روز انتخابات گشایش یابد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در 16 فروردین سال آینده برگزار شود.

ناامنی، سرمای هوا در برخی از مناطق این کشور و مداخله کشورهای غربی در امور انتخابات از جمله چالش‎های فرا روی این روند ملی در افغانستان برشمرده می‎شوند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول