اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور:

کتابخانه‌سازی لازمه مدرسه‌سازی است

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور کتابخانه‌سازی را لازمه مدرسه‌سازی دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

کتابخانه‌سازی لازمه مدرسه‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا حافظی ظهر امروز در نخستین همایش خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان اظهار داشت: قدرت به معنای داشتن ثروت، زور و بازو نیست؛ بلکه بهره‌مندی از علم و دانش است.

وی با بیان اینکه مسلمان هستیم و به معاد اعتقاد داریم افزود: وظایفی در راستای رسیدن به تعالی، برعهده همه افراد نهاده شده که اگر از آن‌ها قصور کنند به عذاب می‌رسند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه دین اسلام فضیلت علم و دانش را بر فضیلت عبادت مقدم دانسته، تصریح کرد: 16 سال پیش در کشور بستری وجود نداشت تا فرزندان به کسب دانش بپردازند اما امروزه در این زمینه وضعیت مطلوبی داریم.

وی با بیان اینکه در اولین سال ورود خیرین مدرسه‌ساز به عرصه مدرسه‌سازی، 16 میلیارد تومان جمع‌آوری شد، افزود: سال‌های بعد از تأسیس این مجمع به ترتیب مبالغ 40 میلیارد تومان، 80 میلیارد تومان و 132 میلیارد تومان جمع‌اوری شد.

حافظی گفت: در سال 87 این کمک‌ها به 740 میلیارد تومان یعنی دو برابر بودجه دولت در آن سال رسید.

وی ادامه داد: با ورود خیرین به امر مدرسه‌سازی، مردم از دولت پیشی گرفته‌اند و این کمک به یک‌هزار و 84 میلیارد تومان رسید.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: خیرینی در کشور وجود دارند که با وجود اینکه نابینا هستند اما سرمایه‌های خود را در زمینه دانش و مدرسه‌سازی صرف کرده و آهنگ دلنشین بچه‌ها را در آهنگ زندگی خود می‌بینند.

وی «اکبر ابراهیمی» را از دیگر خیرین در زمینه مدرسه‌سازی دانست که در معامله با خدا وارد این زمینه شده و مدرسه‌سازی را از یک مدرسه آغاز کرده و هم اکنون قصد ساخت بیش از هزار مدرسه را کرده است.

حافظی تأکید کرد: خیرین مدرسه‌ساز از برون‌مرزها گسترش یافته و در سطح جهانی گسترش یافته است.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد ملت ایران در سراسر جهان اقامت دارند و این یعنی فراموشی فرهنگ ایرانی و زبان فارسی، خاطرنشان کرد: دولت برای رفع این معضل کاری نمی‌تواند انجام شود که جامعه خیرین به عنوان یک جامعه مردمی وارد عمل شده‌اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور ادامه داد: این جامعه در سطح جهانی حضور می‌یابد و با ایجاد مدرسه ایرانی، افتخارآفرینی خلق می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود کتابخانه‌سازی را لازمه مدرسه‌سازی دانست و گفت: همت خیرین استان را در مشارکت این امر خواستاریم.

حافظی، کتابخانه‌سازی را امری خدایی دانست و ابراز داشت: حضور در این مراسم برکات بسیاری را در زندگی افراد دارد.

انتهای پیام/89029/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول